شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویری از حال و هوای روز سوم در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

حوزه / دبیر ستاد راهبری احیای احکام دین حوزه‌های علمیه گفت: ستاد راهبری احیای احکام دین حوزه‌های علمیه در سال ۱۴۰۲ با هدف قرار گرفتن احکام در جایگاه واقعی ساختار نظام اسلامی و اجرایی شدن آن و در راستای پاسخگویی به نظام اسلامی در عرصه احکام شرعی و فرهنگ سازی و زمینه سازی اجرای احکام از طریق مبادی رسمی و قانونی و رسمی کشور تأسیس شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام سید حامد موسوی دبیر ستاد راهبری احیای احکام دین حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تشریح فعالیت های غرفه ستاد احکام دین در نمایشگاه قرآن، گزارشی از پیشینه و مراحل تصویب و تشکیل این ستاد ارائه کرد و اظهار داشت: ستاد راهبری احیای احکام دین حوزه‌های علمیه در سال ۱۴۰۲ با هدف قرار گرفتن احکام در جایگاه واقعی ساختار نظام اسلامی و اجرایی شدن آن و در راستای پاسخگویی به نظام اسلامی در عرصه احکام شرعی و فرهنگ سازی و زمینه سازی اجرای احکام از طریق مبادی رسمی و قانونی و رسمی کشور تأسیس شده است.

دبیر ستاد راهبری احیای احکام دین حوزه‌های علمیه گفت: اعضای حقیقی ستاد متشکل از ۱۶ نفر از اساتید و فعالان دغدغه مند عرصه احکام و اعضای حقوقی آن متشکل از ۱۳ نفر از نمایندگان ۱۳ نهاد و مرکز و موسسه حوزوی و احکامی می‌باشند.

حجت الاسلام موسوی ابراز کرد: ستاد راهبری احیای احکام دین زیر نظر حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح زاده یک تشکل مردمی، جهادی و حوزوی می‌باشد که در راستای احیای احکام دین شکل گرفته و مراکزی که در زمینه احیای احکام دین فعالیت می‌کنند را تحت چتر همکاری قرار داده است.

وی به برخی اقدامات صورت گرفته از سوی این مرکز اشاره کرد و گفت: از جمله کارهایی که توسط این مرکز انجام شده، نگارش سند ملی احیای احکام بوده که مراحل آن طی شده، یکی دیگر از طرح‌ها ساماندهی مراکز پاسخگویی سراسر کشور و آموزش دینی مشاغل کشور می‌باشد.

دبیر ستاد راهبری احیای احکام دین حوزه‌های علمیه اظهار کرد: حوزه‌های علمیه همواره در قبال مردم و نظام جمهوری اسلامی به عنوان متولی اقامه دین وظایفی دارد، از جمله تبلیغ و ترویج احکام و زمینه سازی اجرای احکام دین که توسط ستاد راهبری احکام دین حوزه‌های علمیه انجام می‌شود.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: هدف اصلی و کلی این مرکز تقویت و تثبیت نقش آفرینی فعال حوزه‌های علمیه در تحولات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی سیاسی در پرتو ترویج و زمینه سازی عمل به احکام شرعی می‌باشد که این هدف با ایجاد مرجعیت دینی و فکری حوزه علمیه حاصل می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha