شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
الشيخ علي الخطيب

حوزه/ شیخ علی الخطیب گفت: تجلی همکاری امروز نیروهای مقاومت در منطقه به ویژه مقاومت لبنان و فلسطین، یکی از مهمترین جلوه های وحدت امّت است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اهالی بنت جبیل و حوزه های علمیه، مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال خطیب حسینی سید علی الحکیم را در ضاحیه جنوبی لبنان در مجتمع "المجتبی" برگزار کرد.

در این مراسم شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله و شخصیت های رسمی و علمایی حضور داشتند.

شیخ الخطیب در این مراسم گفت: مرجعیت همواره نگهبان وحدت امّت علی رغم اختلاف مذاهب آن بوده و برای خاموش کرده آتش فتنه که علیه پیروان اهل بیت (علیهم السلام) افروخته می شد، تلاش کرد و همیشه اولین مدافع امت در مراحل مختلف بوده است.

وی افزود: مقاومتی که در جنوب لبنان به وجود آمد برای مقابله با اشغالگری و آزادسازی سرزمین به وجود آمد و موفقیت آن دلیلی بود بر آنچه امروز مسئله فلسطین به آن رسیده است و پس از خاموش شدن فتنه غربی داعشی فرقه ای توسط مقاومت، اولین مسئله امّت شده است.

نایب رئیس مجلس اعلی شیعی ادامه داد: انگیزه مقاومت لبنان برای حمایت نظامی و سیاسی در کنار قهرمانان طوفان الاقصی چیزی جز دفاع از منافع راهبردی امّت بر اساس این نگاه پیروان اهل بیت (علیهم السلام) به وحدت امّت نیست. طایفه ها و مذاهب چیزی جز مکاتب فقهی و اعتقادی نیستند، مانند مکاتب اقتصادی، پزشکی و غیره و ابزاری برای تقسیم امت به امت‌هایی که توسط فرقه‌ها و طایفه ها تقسیم شده، نیستند.

وی اشاره کرد: امروز در سالگرد عالم و منبری ممتاز حسینی قرار داریم که عمر شریف خود را در راه خدمت به دین حق و منبر حسینی و تثبیت خط و رویکرد اجداد طاهرینش حضرت نبی اکرم (ص) و خاندان طاهرینش در راه نشر معارف دینی سپری کرد تا حق را آشکار و باطل را بین ببرد.

شیخ الخطیب ادامه داد:سید الحکیم حامل بینش عمیق و آگاهانه و درک از رویکرد اهل بیت (علیهم السلام) است که از منبر حسینی در مسیر وحدت استفاده می کرد.

وی تصریح کرد: تجلی همکاری امروز نیروهای مقاومت در منطقه به ویژه مقاومت لبنان و فلسطین در حدی که شرایط اقتضا می کند، یکی از مهمترین جلوه های وحدت امّت است که دستخوش سیلی از تشکیک و انحراف می شود و این به دلیل تهدیدی است که وحدت امّت برای منافع غرب ایجاد می کند.

این روحانی لبنانی بیان داشت: مقاومت در لبنان توانست معجزه ای را رقم بزند که کسانی که همواره دشمنی خود را با انواع مقاومت در منطقه نشان داده اند، تصورش را هم نمی کردند و اینان هیچ چیز مثبتی جز هموار کردن راه شکست ها و توجیه آن ها به دست نیاورده اند، اکنون باید از درس ها الهام بگیرند و آنچه را که به نفع کشورشان است، انجام دهند، همانطور که مقاومت انجام می دهد. مقاومت در رویارویی با دشمن، منافع لبنان را در نظر گرفت و ثابت کرد که این سلاح برای دفاع از لبنان در کنار مردم و ارتش لبنان است.

شیخ الخطیب گفت: این مجاهد، عالم و خادم منبر حسینی که یکی از ارکان گسترش این فرهنگ حسینی بود، در بنت جبیل استوار ایستاد و حملات دشمن به جنوب لبنان را پشت سر گذاشت تا اینکه با دیدن نتایج پایداری و جهاد و بردباری خود، در حالی که دشمن به دست مقاومت ذلیل شده بود. جان باخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha