یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1145820
۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
عشق در برابر عشق

رمان" عشق در برابر عشق" جزو نخستین و معدود آثاری است که با محوریت امام حسن مجتبی(ع) نوشته شده و در سال های اخیر بارها تجدید چاپ شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این کتاب ۲۸۰ صفحه ای که به قلم امید کوره‌چی و به همت انتشارات کتابستان معرفت، منتشر شده هیچ اشاره مستقیمی به زندگی امام نمی شود بلکه در واقع روایتگر قصه‌ی پر آب و تابِ زندگی جوانی است به نام هرمز که عاشق دختری از اشراف عرب شده و خانواده دختر عرب، مهریه او را ترور امام حسن مجتبی(ع) تعیین می‌کنند. هرمز با امام مجتبی(ع) آشنا شده و به خدمت ایشان می‌رسد و در ادامه داستان، زندگی او شکل می‌گیرد.

در بخشی از این اثر می‌خوانیم:

"بعد از چند بار خواستگاری بالاخره کار از حرف به عمل کشید. قرار شد هر کدام توانست برتری‌اش را در رزم و تیراندازی ثابت کند، برنده این ماجرا باشد و حالا ابن‌نمیر در کشاکش مسابقه تازه شک کرده بود که این ترفند می‌بایست از سوی ربیعه به پدرش القا شده باشد؛ چه او از برتری رزمی هرمز اطمینان داشت. یاد لحظه‌ای افتاد که با مطرح‌شدن کفایت جنگاوری، بی‌هوا عصبیّت قبیله و قومش تحریک شد و بدون درنگ پیشنهاد مسابقه را پذیرفت و جاهلانه خود را در دامی انداخت که از سوی معشوق پهن‌شده بود، معشوقی که دل در گرو عشق دیگری داشت و اکنون در لحظه حساس کمان‌کشی، این افکار همچون موریانه‌های سرخ، تنه پوسیده اراده‌اش را می‌جویدند و او را از عاقبت این نبرد ابلهانه می‌ترساندند. "

نکته حائز اهمیت کتاب در این است که نویسنده کوشیده تا هر آنچه منسوب به حضرت است، اعم از گفتار یا اعمال همگی مستند باشد، با این حال داستان جذاب را برای مخاطب خود با این محوریت روایت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha