یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کتاب

حوزه/ در مراسم رونمایی از کتاب "آسیب یابی راه و رهرو" بر ضرورت تبیین بایسته ها و الزامات راه یابی به کمال فردی و اجتماعی با محوریت قرآن و نهج البلاغه تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام علی رهبر، نویسنده کتاب طی سخنانی در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان در نمایشگاه قرآن برگزار شد، با بیان این که محتوای کتاب، پژوهشی در علت یابی لغزش های مدعیان در قرآن ونهج البلاغه است، ابراز داشت: آدمی در مسیر کمال و تعالی معنوی خود همواره با لغزش ها و لغزشگاه هایی روبروست که اگر با بصیرت درونی خود به این آسیب ها آگاهی و معرفت نداشته باشد بی شک سقوط اخلاقی و معنوی می کند.

وی افزود: در قرآن کریم و نهج البلاغه شریف ضمن آنکه به روشنی شاخصه های راه یابی به کمال فردی و اجتماعی بیان شده، لغرش ها و لغزشگاه های اخلاقی و معرفتی نیز که در مسیر کمال طلبی انسان قرار گرفته اند، تبیین یافته است. در پژوهش حاضر با عنوان آسیب یابی راه و رهرو ریشه یابی اخلاقی ـ معرفتی لغزشگاه های در قرآن و نهج البلاغه، ضمن تعریف مفهوم لغزش و لغزشگاه ها در مسیر کمال، ریشه آنها با توجه به کلام الهی و بیان علوی شناسایی شده و راهکار پیشگیری از آنها هم بیان شده و در این اثر نویسنده کوشیده که بیان کند چگونه ضعف بصیرت و اخلاق به خیانت سیاسی اجتماعی می انجامد.

گفتنی است مفاهیم لغزش و لغزشگاه، حقیقت و نمونه های لغزش سیاسی، لغزش اجتماعی، بصیرت، تفسیر درست اخلاق، نقش ضعف بصیرت و اخلاق در خیانت سیاسی و اجتماعی و ... از جمله فصل های این کتاب دو جلدی است که به همت اندیشگاه قرآنی حیات و انتشارات کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به زیور طبع آراسته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha