یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شورای امنیت

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد، انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

پیش نویس قطعنامه آتش بس در غزه تصویب شد

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.نماینده موزامبیک در آغاز نشست امروز شورای امنیت گفت: «ما این پیش‌نویس قطعنامه را از طرف تمام اعضای غیردائم شورای امنیت ارائه کرده‌ایم. پیش نویس ما خواستار آتش‌بس فوری در طول ماه رمضان که منجر به توقف دائمی آن می‌شود». «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل هم گفت به هر قطعنامه‌ای که عبارت «آتش‌بس دائمی» در آن درج شده باشد، رأی مثبت خواهد داد.با این حال و با مخالفت آمریکا، شورای امنیت در درج عبارت «آتش‌بس دائمی» در قطعنامه ناکام ماند.

منبع:ایسنا

تعرفه‌ پزشکی ۱۴۰۳ تصویب شد

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی از تصویب نرخ جدید تعرفه‌های خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی در جلسه هیئت دولت خبر داد. روابط عمومی نظام پزشکی اعلام کرد: با پیگیری‌های مستمر رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی و همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه اخیر هیئت دولت نرخ رشد تعرفه‌های خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی مصوب شد.معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی دراین‌باره گفت: اگرچه تعرفه‌ها قبل از شروع سال جدید به هیئت دولت نرسید ولی امسال در اولین جلسه هیئت وزیران و زودتر از سال گذشته نرخ تعرفه‌ها تصویب شد.رضا لاری‌پور افزود: اگرچه عدد گلوبال مصوب اعضای شورای‌عالی بیمه سلامت تغییر یافته است ولی در جزئیات تعرفه‌گذاری مبلغ ویزیت پنجاه درصد و جز فنی و حرفه‌ای در تناسب با نرخ تورم کشور افزایش خواهد یافت.وی ادامه داد: با این که برای اولین بار سعی شده است نرخ برخی اجزای تعرفه عقب‌تر از نرخ تورم نباشد اما این افزایش نیز با توجه به رشد ناکافی تعرفه‌ها طی سنوات گذشته همچنان تکافوی نیازهای مراکز درمانی و ارایه‌دهندگان خدمات سلامت را نخواهد کرد.

منبع:تسنیم

رابطه تل آویو و واشنگتن شکرآب شد

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه و در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی امتناع آمریکا از وتوی قطعنامه شورای امنیت در مورد آتش‌بس غزه، او سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن را لغو کرده است.شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.بر اساس گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده است: «تغییر موضع آمریکا به تلاش‌های جنگ و تلاش برای آزادی اسرا آسیب می‌زند. شکست آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت عقب‌نشینی آشکار نسبت به موضع قبلی است».

منبع:ایسنا

ثبت قرارداد در خودنویس الزامی شد

طبق اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی از ابتدای سال ۱۴۰۳ ثبت قرارداد اجاره برای دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس الزامی است. از زمان راه اندازی سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir تاکنون قرارداد اجاره ۱۲۵ هزار و ۱۵۹ واحد در این سامانه توسط موجران و مستاجران و مشاوران املاک به ثبت رسیده که ثبت که ۵۳۶ قرارداد از این تعداد کل از ابتدای فروردین تا ۴ فروردین ۱۴۰۳ ثبت شده است.هادی عباسی‌اصل ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: از ابتدای امسال تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کدرهگیری رایگان صرفا در سامانه خودنویس ثبت می‌شوند. دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس هم توسط مشاوران املاک و هم خود مردم به عنوان متعاملین به صورت رایگان امکان پذیر است.وی توضیح داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ثبت مبایعه‌نامه نیز امسال به سامانه خودنویس منتقل می‌شود.وزارت راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرده بود ارایه خدمات سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir تا پایان سال ۱۴۰۲ به تمام استانهای کشور تسری پیدا می‌کند. هم‌اکنون خدمات فقط در بخش اجاره ارایه می‌شود اما گام دوم ما در سال آینده بحث مبایعه‌نامه است. متقاضیان از طریق پلتفرم آپارات و پیام‌رسانهای ایتا و بله می‌توانند فیلمهای آموزشی چگونگی استفاده از سامانه خودنویس را ببینند. پیش نیاز دریافت کد رهگیری رایگان، ثبت اطلاعات ملک مورد نظر در سامانه املاک و اسکان است؛ به طوری که اگر ملکی در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده باشد امکان استفاده از سامانه خودنویس را برای عقد قرارداد ندارد.

منبع:ایسنا

لهستان سفیر روسیه را احضار کرد

آندری سژنا معاون وزیر خارجه لهستان با اشاره به ورود موشک کروز روسیه به حریم هوایی این کشور، گفت: سفیر روسیه را برای توضیح دادن درباره ورود این موشک کروز به حریم هوایی کشورمان احضار خواهیم کرد و اقدام‌های بعدی ما در این خصوص بستگی به توضیحات ارائه شده توسط سفیر مسکو خواهد داشت. سژنا با بیان اینکه این موشک کروز به مدت ۳۹ ثانیه بر فراز خاک لهستان در حال حرکت بوده است، اظهار کرد: اگر مدت پرواز این موشک کروز در حریم هوایی لهستان بیش از این به طول می‌انجامید، آن را سرنگون می‌کردیم.از سوی دیگر، پاول ورونسکی سخنگوی وزارت خارجه لهستان نیز یکشنبه در بیانیه‌ای، گفت: از فدراسیون روسیه می‌خواهیم به حملات و جنگ خود بر علیه مردم و سرزمین اوکراین پایان داده و بر مشکلات داخلی خود تمرکز کنند.در همین رابطه، ستاد کل ارتش لهستان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که حریم هوایی این کشور در ساعت ۴ و ۲۳ دقیقه بامداد یکشنبه (به وقت محلی) توسط موشک پرتاب شده از سوی یک هواپیمای روسی نقض شده است.

منبع:ایرنا

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی تکمیل شد

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان به منظور حضور در رقابت های قهرمانی آسیا روزهای ۱۵ لغایت ۲۴ فروردین ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم های ملی کشتی برگزار می شود.

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز (خوزستان) مهدی احدی (گیلان)

۶۰ کیلوگرم: امیررضا ده بزرگی (فارس) مهدی جواهری (قم)

۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی (خوزستان) میثم دلخانی (فارس)

۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی (فارس) سعید اسماعیلی (خوزستان)

۷۲ کیلوگرم: محمدرضا رستمی (فارس) دانیال سهرابی (خوزستان)

۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد (خوزستان) امیر عبدی (قم)

۸۲ کیلوگرم: رسول گرمسری (خوزستان) محمد ناقوسی (خوزستان)

۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی (خوزستان) ناصر علیزاده (مازندران)

۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی (مازندران) علی عابدی درزی (مازندران)

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده (خوزستان) فردین هدایتی (مازندران)

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه و مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.

منبع:مهر

هراز یکطرفه شد

رئیس پلیس راه شرق استان تهران گفت: محور هراز به منظور تخلیه بار ترافیکی به سوی تهران یکطرفه شد.سرهنگ ایرج کهریزی اظهار کرد: محور هراز به دلیل تخلیه بار ترافیکی از شمال به جنوب یکطرفه شد.وی گفت: بر این اساس تردد در محور هراز از رودهن به سوی شهرهای شمالی ممنوع است و مسافران می‌توانند از مسیرهای جایگزین فیروزکوه و یا کندوان استفاده کنند.

منبع:مهر

آمار جاده ای نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور از فوت ۴۶۹ نفر و مصدومیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنانمان در تصادفات جاده‌ای نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.سردار سلیمی گفت: تا به امروز ۲۸۳ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است که از این تعداد ۶۵ هزار تصادف در محورها رخ داده است که ۵۵ هزار تصادف‌ها جزئی بوده و ۱۰ هزار تصادف‌ هم شدت بالایی داشته و باعث مصدومیت شده است.وی ادامه داد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این حادثه‌ها مصدوم شدند که متاسفانه ۴۶۹ نفر فوت کردند. البته این آمار قطعا بیشتر می‌شود چراکه برخی از مصدومان که در بیمارستان‌ها قرار دارند متاسفانه ممکن است فوت کنند.معاون عملیات ترافیک پلیس راهور با اشاره به اینکه علت ۴۴ درصد تصادفات در این مدت بی توجهی به جلو بوده است گفت: بخشی از بی توجهی به جلو به استفاده از تلفن همراه در موقع رانندگی مربوط می‌شود که متاسفانه رانندگان در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می‌کنند و همچنین در جاده‌ها ۳۰ درصد از تصادفات از نوع واژگونی بوده که علت آن به خستگی و خواب‌آلودگی، نبود استراحت کافی و شتاب در رانندگی مربوط می‌شود.

منبع:شبکه خبر

شاهزاده سرین بازداشت شد

متهم سرین کرتیس، فرد هتاک به مقدسات که در ویدیوهایی که از خود منتشر می‌کرد، خود را شاهزاده سرین خطاب می‌کرد، با پیگیری ضابط قضایی در استان البرز شناسایی و دستگیر شد.متهم پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت موقت پس از معرفی به زندان، جهت ادامه تحقیقات در اختیار ضابط قرار گرفت.

منبع:تسنیم

عضو جیش الظلم بازداشت شد

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری یکی از اعضاء گروهک تروریستی جیش الظلم در این استان خبر داد.سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر بیان داشت: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قشم با هوشیاری و تسلط اطلاعاتی یکی از اعضاء گروه تروریستی جیش الظلم بنام «الف صدیقی» را شناسایی و دستگیر کردند.وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهم دارای سوابق متعدد ضدامنیتی و کیفری، سرقت مسلحانه، کلاهبرداری بوده و تحت تعقیب چندین استان است.این مقام ارشد انتظامی استان با بیان این که متهم دستگیر شده در سال ۱۴۰۱ نیز به اتهام اقدامات ضدامنیتی در ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان دستگیر شده است، اظهار داشت: تحقیقات فنی و پلیسی لازم بر روی این متهم همچنان ادامه دارد.

منبع:تسنیم

هشدار قرمز سیل آسا اعلام شد

سازمان هواشناسی از بارش باران،‌ برف، وزش باد و کاهش نسبی دما طی امروز در ۳۱ استان خبر داد و برای برخی استان‌ها هشدار سطح قرمز بارش‌های سیل‌آسا صادر کرد.بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز دوشنبه در کل کشور به‌جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما روی می‌دهد، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.در شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین، شرق همدان، مرکزی، غرب قم، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بارش شدت خواهد داشت. در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی رخداد رگبار، رعدوبرق و تگرگ و در مرکز شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.سه شنبه در نوار شرقی و ارتفاعات البرز وزش باد و رگبار پراکنده روی می‌دهد،‌ به‌تدریج از بعدازظهر سه‌شنبه با گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور بارش باران و برف در برخی مناطق شمال غرب کشور آغاز می‌شود.چهارشنبه علاوه بر شمال غرب در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج است.پنجشنبه این وضعیت در اردبیل، سواحل شمالی و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت، همچنین در غرب مرکز دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور در استان‌های چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی و رگبار باران گاهی رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.روز جمعه گستره بارش در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان نواحی از مرکز شرق شمال شرق کشور همچنین در استانهای مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود و شرق دریای خزر مواج می‌شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha