شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مهران احدی لاهرودی

حوزه /حجت الاسلام مهران احدی لاهرودی، مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در شهر جعفرآباد مغان، با اشاره به کرامت و بخشندگی بی نظیر آن امام همام، ایشان را الگوی تمام عیار نیکوکاری و احسان معرفی کرد.

حجت الاسلام مهران احدی لاهرودی، مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در شهر جعفرآباد مغان، به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل،با اشاره به کرامت و بخشندگی بی نظیر آن امام همام، ایشان را الگوی تمام عیار نیکوکاری و احسان معرفی کرد.

وی با بیان اینکه امام حسن(ع) نسبت به دردمندان و نیازمندان جامعه بسیار دلسوز بودند، گفت:آن حضرت با خرابه نشینان دردمند و اقشار مستضعف و کم درآمد همراه و همنشین می‌شدند و دردِ دلِ آن‌ها را با جان و دل می‌شنیدند و به آن ترتیب اثر می‌دادند.

مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به سخاوت و بخشندگی امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: آن حضرت تمام توان خویش را در راه انجام امور نیک و خداپسندانه به کار می‌گرفت و اموال فراوانی در راه خدا می‌بخشید. مورخین و دانشمندان در شرح حال زندگانی پر افتخار ایشان، بخشش‌های بی‌سابقه و انفاق‌های بسیار بزرگ و بی‌نظیری ثبت کرده‌اند.

وی در ادامه به ذکر چند نمونه از روایات تاریخی مربوط به کرامت و بخشندگی امام حسن(ع) پرداخت و گفت: روایت شده که روزی امام حسن(ع) بر جمعی از مساکین گذشتند که نان خشک‌ها را بر روی زمین گذاشته بودند و می‌خوردند. حضرت از اسب پیاده شدند و با آنها هم غذا شدند و سپس آنها را به منزل خود دعوت و از ایشان پذیرایی نمودند.

حجت الاسلام احدی لاهرودی در پایان با بیان اینکه به خاطر این بخشندگی‌ها و کارهای نیک، امام حسن مجتبی(ع) را کریم اهل بیت(ع) لقب داده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به کرامت‌ها و بخشش‌های کم نظیر و گاهی بی‌نظیر آن امام بزرگوار، لقب "کریم" برازنده ایشان است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha