یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ثی

حوزه / حجت الاسلام سلیمانی گفت: براساس روایات، کسی که فریاد انسان گرسنه‌ای را بشنود و به فریادش نرسد مسلمان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، همزمان با جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) همایش مرکز نیکوکاری کریم اهل بیت(ع) آران و بیدگل «میهمانی فرشته‌ها» با حضور امام جمعه، جمعی از مسئولان و از خیرین در مصلای نماز جمعه آران و بیدگل برگزار شد.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) برلزوم رفع مشکلات مردم و خدمت به محرومین تاکید کرد و اظهار داشت: براساس روایات، کسی که فریاد انسان گرسنه‌ای را بشنود و به فریادش نرسد مسلمان نیست.

امام جمعه آران و بیدگل برلزوم فرهنگ سازی در جهت رفع مشکلات مردم، محرومین و ایتام در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: دعای کودکان یتیم قطعا در رفع گرفتاری‌ها و مشکلات نیازمندان ارزشمند و تاثیر گذار است.

حجت الاسلام سلیمانی، با بیان اینکه کسی که فرزند یتیم و یا فقیری را درک نکند و یا به هر دلیلی حق فقیری را نمی‌دهد، دین ندارد، گفت: کسی که شبانه روز تسبیح به دست شکرگذار خدا باشد و پیشانی‌اش پینه بسته باشد، ولی به یاد فقرا و یتیمان نباشد اعمالش هیچ ارزشی ندارد.

امام جمعه آران و بیدگل به اهمیت انتخاب نام مناسب برای فرزند اشاره کرد و افزود: در در متون دینی برای والدینی که صاحب فرزند می‌شوند تکالیف و وظایفی در نظر گرفته شده که یکی از نخستین تکالیف، انتخاب نام زیبا و مناسب برای فرزند است.

حجت الاسلام سلیمانی، خاطرنشان کرد: براساس روایات بعضی از فقرهای خانوادگی به خاطر عدم انتخاب نام‌های نیکو برای فرزندان است.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه پدران و مادران علاوه بر رسیدگی به مسائل جسمی، به مسائل روحی فرزندان خود نیز توجه بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: تمام انبیاء الهی و ائمه اطهار با سختی‌های فراوانی مواجه شدند اما عزت و آزادگی خودشان را از دست ندادند.

انتهای پیام. /

لزوم ترویج فرهنگ دستگیری از نیازمندان در جامعه

لزوم ترویج فرهنگ دستگیری از نیازمندان در جامعه

لزوم ترویج فرهنگ دستگیری از نیازمندان در جامعه

لزوم ترویج فرهنگ دستگیری از نیازمندان در جامعه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha