شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ایلام

حوزه/نماینده ولی فقیه در ایلام بر لزوم اهتمام مدیران این استان در راستای توسعه فعالیت های قرآنی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی‌تبار طی سخنانی در دیدار اعضای شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان ایلام ضمن ابراز خرسندی از این که گام های خوبی در عرصه ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در استان برداشته شده و این روند باید همچنان تداوم پیدا کند، اظهار داشت: برنامه ها و فعالیت های قرآنی و برگزاری جلسات خانگی قرآن نقش مهمی در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه دارد.

وی افزود: در همین راستا لازم است که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور اختصاص بودجه مناسب برای شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان رایزنی لازم صورت گیرد.

امام جمعه ایلام همچنین بر ضرورت وجود مجموعه دارالقرآن کریم در این استان تأکید کرد و گفت: بی شک راه اندازی قرارگاه مرکزی توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان یکی از ضرورت های ماست و بایستی در این رابطه هیئت امنایی تشکیل شده و در ضمن در راستای ترویج فرهنگ قرآنی از خیرین دعوت به عمل آید.

وی در ادامه خواستار انسجام بیشتر مراکز و موسسات قرآنی در استان ایلام شد و بر لزوم پرهیز از موازی کاری و تکرار بی اثر فعالیت های قرآنی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار بر لزوم تشویق و ترغیب مقام آوران فعالیت های قرآنی نیز تأکید کرد و گفت: این امر موجب تشویق و ترغیب سایر اقشار مختلف جامعه برای حضور در فعالیت های قرآنی می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر اهتمام شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی مبنی بر تشکیل هزار جلسه خانگی در استان در سال جاری گفت: خانه های قرآنی ساختاری برای شناسایی حافظان قرآنی است که می شود برای تحقق تربیت یک میلیون حافظ از آن بهره برد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه بهترین جایی که نسل جوان می توانند قرآن را یاد بگیرند آموزش و پرورش است، افزود: روش تدریس و آشنایی با آموزه های قرآنی و تفسیر قرآن باید در سطح مهدهای کودک و مدارس مورد توجه قرار گیرد.

وی در خاتمه سخنان خود بر لزوم پیگیری بحث نیم درصد فعالیت های قرآنی در اعتبارات استان تأکید کرد و بیان داشت: از بودجه مسئولیت های اجتماعی برای توسعه فعالیت های قرآنی باید استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha