شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بوشهر

حوزه/ فعال قرآنی استان بوشهر با اشاره به پیشتازی این استان در پویش ستاره های زمین، اتفاق نظر همه مسئولان را در اجرا و توسعه پویش «زندگی با آیه ها»، اتفاقی مبارک خواند و گفت: در استان بوشهر تاکنون حدود ۱۵۰۰ نفر فعال جلسات خانگی و ۵۰۰ جلسه خانگی قرآن شناسایی و ثبت شده است.

علیرضا مشایخی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، ضمن اشاره اجمالی به تاریخچه این استان در عرصه فعالیت های قرآنی ابراز داشت: استان بوشهر همواره در زمینه فعالیت های قرآنی در کشور سرآمد بوده است؛ از جمله این که نخستین سند چشم انداز قرآنی کشور در این استان تدوین شد؛ ضمن آنکه روستای چارک در این استان به عنوان اولین دهکده قرآنی کشور نامگذاری شده است.

وی با بیان این که بوشهر در حال حاضر تنها استان کشور است که یک روز یعنی شانزدهم اسفند ماه را به عنوان روز قرآنی نامگذاری کرده، افزود: بوشهر اولین استانی است که عنوان پایتخت قرآنی کشور را دریافت کرده است؛ به ویژه آن که نماینده ولی فقیه در استان، خود شخصیتی قرآنی است و شخصاً در کنار همه فعالان قرآنی نقش آفرینی و شخصیت هدایتگری دارد.

مشایخی با اشاره به این که استان بوشهر در سال گذشته جزو پنج استان برتر کشور در پویش ستاره های زمین بود افزود: در سال جاری نیز تاکنون نزدیک به ۱۵۰۰ نفر فعال جلسات خانگی و ۵۰۰ جلسه خانگی قرآن شناسایی شده است.

این فعال قرآنی درباره مهم ترین راهکارهای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه و در بین عموم مردم نیز گفت: رسول الله (ص) در روایتی می فرمایند خانه های خود را به نور قرآن روشن کنید؛ بنابراین یکی از مهم ترین راهکارها، توسعه جلسات خانگی قرآن و تلاوت کلام الله در خانه هاست.

وی افزود: به نظر می رسد ترویج نهضت ترجمه خوانی با استفاده از ترجمه های روان برای عموم مردم نیز از دیگر راهکارهای توسعه فرهنگ و معارف قرآن در سطح کشور است.

مشایخی درباره خاطرات خود از فعالیت های قرآنی نیز گفت: خاطرات زیادی به ذهن می رسد؛ اما شاید خاطره انگیزترین آن ها، حضور در برخی جلسات قرآنی شهرها و روستاهای استان و زیارت افرادی است که حتی بدون سواد خواندن و نوشتن، موفق به تلاوت قرآن شده اند.

وی درباره برنامه ها و اقدامات جامعه قرآنی عصر نیز گفت: خوشبختانه این اقدامات و برنامه ها با حضور حجت‌الاسلام حسینی متحول شده و برکات زیادی در سال های اخیر داشته است؛ ضمن آن که بحمدالله امسال با هماهنگی هایی که توسط شورای توسعه قرآنی در کشور بین سازمان ها و نهادهای مختلف انجام شده، شاهد اثرگذاری بیشتر فعالیت های قرآنی بویژه با توجه به اجرای پویش «زندگی با آیه ها» و «مسطورا» هستیم.

این فعال قرآنی اضافه کرد: باید گفت امسال اولین سالی است که همه مسئولان مرتبط با امور قرآنی، در خصوص اجرای طرح زندگی با آیه ها اتفاق نظر داشتند که جای خرسندی دارد.

مشایخی همچنین پیشنهاد داد سرمایه گذاری بیشتری در زمینه تربیت مربی و تربیت کنشگر قرآنی در کنار استفاده از ظرفیت بانوان خانه دار به عنوان افراد تأثیرگذار در خانواده ها انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha