شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ حال و هوای بخش حوزوی در هشتمین روز از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

حوزه/ به همت غرفه دشمن شناخت، مخاطبان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با برخی از مهم ترین فعالیت های صهیونیسم پژوهی آشنا می شوند.

به گزارش ‌خبرگزاری حوزه از تهران، عباس حق‌خواه، مسئول محتوایی غرفه دشمن شناخت در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان این که غرفه "دشمن شناخت" مشتمل بر ۱۲ بخش است، اظهار داشت: ما محتوای پژوهش های صورت گرفته را در قالب ۴۵۰ تابلومقاله، عکس و پوستر در این دوره از نمایشگاه عرضه کرده ایم

وی افزود: بخش اول شامل جنایات و کشتاری است که از ۵۰۰ سال پیش و از زمان کریستف کلمپ برده داری نوع بشر آغاز شد. بخش دوم بخش ثروت اندوزی و زرسالاری است. بخش سوم تاریخ و دودمان این اقلیت و دروغ ها و افسانه سازی هایی را روایت می کند که به واسطه آن خود را واقعی جلوه دهند. همچنین رسانه و جریان سازی خبری، فرقه ها و انشعابات صهیونیسم، فلسفه سازی و حکومت صهیونیسم، سازمان های بین المللی و صهیونیستی نظیر سازمان ملل، خانواده و فمینیسم، حوادث اخیر غزه و جنایات رژیم صهیونیست و عصر امام خمینی (ره) از دیگر بخش های دوازده گانه این غرفه به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به رویکرد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نسبت به مساله صهیونیسم، گفت: حضرت امام (ره) تنها کسی است که توانست با رژیم صهیونیستی مقابله کند؛ در واقع اسرائیل، فلسطین را بلعیده بود و امام خمینی (ره) آمد فلسطین را از حلقوم اسرائیل بیرون کشید و انقلاب اسلامی بود که باعث شد بیداری های اسلامی در منطقه رخ دهد و امروز شاهد این هستیم که در یمن، افغانستان و پاکستان و سایر کشورها، صهیونیسم ستیزی رخ دهد.

حق خواه همچنین درباره ایده پژوهش در حوزه صهیونیسم بیان داشت: از حدود ۱۰ سال پیش ایده یک کار پژوهشی در حوزه صهیونیسم شکل گرفت و گروه حنیف در حوزه صهیونیسم پژوهی فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون مطالعات مختلفی در این حوزه صورت گرفت.

وی افزود: در روزهای پایانی نمایشگاه بین المللی قرآن، ویژه نامه نمایشگاه «دشمن شناخت» را منتشر خواهیم کرد که همه تابلو مقالات در این ویژه نامه گردآوری شده است و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اولین بار است نمایشگاه دشمن شناخت با این ماهیت عرضه شده است، تاکید کرد: غرفه با یک سبک قدیمی و سنتی است که تاثیرگذاری آن خیلی بیشتر از فیلم و موشن است. در این حالت مردم می توانند متن های پژوهشی ارائه شده در تابلوها را مطالعه کنند و تصاویر را نیز مشاهده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha