دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1146661
۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ حجت الاسلام حمیدی نژاد بیان کرد: همچنان که رهبر معظم در دیدار با دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین فرمودند ایشان پیروزی نهایی مردم غزه را خواهد دید یعنی این پیروزی خیلی دور نیست و اسرائیل به زودی نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فضیلت شب‌های قدر، اظهار داشت: در رابطه با عظمت شب قدر همین بس که خداوند در سوره قدر می‌فرماید ای رسول ما، تو هم نمی‌توانی درک کنی که شب قدر چه شبی است، شبی که از هزار ماه برتر است و در سوره دخان می‌فرماید همه امور عالم در شب قدر بر اساس حکمت الهی تدبیر و برنامه‌ریزی می‌شود.

امام جمعه عالیشهر ابراز کرد: پیامبر (ص) می‌فرماید هر کسی که شب قدر را با ایمان به خدا و باور قلبی عبادت کند هرچه گناه در گذشته داشته بخشیده می‌شود اگرچه گناهانش به تعداد ستاره‌های آسمان و به سنگینی وزن کوه‌ها باشد.

وی با تسلیت شهادت امام علی(ع) گفت: در رابطه با عظمت آن حضرت همین بس که پیامبر (ص) در روایتی می‌فرماید، یا ابوالحسن اگر ایمان و عمل همه مخلوقات از جن و انس را در یک کفه ترازو بگذارند و تنها ایمان و عمل یک روز تو را در کفه دیگر بگذارند باز هم عمل و ایمان تو بر عمل و ایمان همه خلایق می‌چربد، ما باید به داشتن چنین امامی افتخار کنیم اما این امام با این همه عظمت مظلوم‌ترین انسان‌ها بوده به حدی که یکی از مومنین آن حضرت، که امیرالمومنین (ع) بسیار به او محبت می‌کرد می‌شود قاتل ایشان.

حجت الاسلام حمیدی نژاد بیان کرد: امروز هم مظلومیت آن امام ادامه دارد و در زمان ما امام زمان(عج) و نائب آن حضرت رهبری عزیز، مظلوم‌ترین هستند با توجه به اینکه دلسوزترین انسان برای بشریت به ویژه مسلمانان هستند اما در میان مومنین افرادی هستند که قدر ایشان را نمی‌دانند.

امام جمعه عالیشهر گفت: مهمترین توصیه‌های امام علی(ع) در وصیت‌نامه ایشان خطاب به همه مسلمانان یکی از توصیه‌های مهم آن است که دشمن ظالم و یار مظلوم باشید.

حجت الاسلام حمیدی نژاد با اشاره به مساله غزه، اظهار کرد: وضعیت امروز غزه اهمیت این وصیت را صد چندان کرده، برادران و خواهران اگر خدای نکرده ما در کمک به مظلومان غزه کوتاهی کنیم اگر خشم خود را نسبت به اسرائیل ظالم ابراز نکنیم، چگونه می‌توانیم ادعای پیروی از علی(ع) را داشته باشیم.

وی ادامه داد: بالاتر از این بیان رسول خدا(ص) است که می‌فرماید کسی که هر روز دغدغه مشکلات مسلمانان را نداشته باشد از آنها نیست و اگر مسلمانی صدای یاری طلبی کسی را بشنود ولو اینکه آن شخص مسلمان نباشد اما از مسلمانان کمک بخواهد و این مسلمان جواب او را ندهد، از دایره مسلمانان بیرون می‌رود، حال با توجه به اینکه مسلمانان فلسطینی مظلوم‌ترین انسان‌های کره زمین هستند و بدترین ظلم‌ها و جنایت‌ها در حق آنها توسط ظالم‌ترین افراد کره زمین انجام می‌شود.

امام جمعه عالیشهر اظهار کرد: اگر ما به اندازه‌ای که توان داریم به آنها کمک نکنیم آیا از دید رسول خدا مسلمان هستیم یا نه، لذا شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را باید از این نظر دید که افرادی که می‌توانند شرکت کنند ولی این کار را نمی‌کنند از دایره اسلام بیرون می‌روند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد بیان کرد: البته این مردم مظلوم پیروز نهایی هستند و همچنان که رهبر معظم در دیدار با دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین فرمودند، ایشان پیروزی نهایی مردم غزه را خواهد دید یعنی این پیروزی خیلی دور نیست و اسرائیل به زودی نابود خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha