یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نماز جمعه عبادی و سیاسی شهرستان پلدشت

حوزه/ حجت الاسلام طالبی گفت: قدم اول برای ورود به جنگ رسانه‌ای، شناخت دقیق برنامه‌های دشمنان است و دشمن در جنگ رسانه‌ای چندین هدف دارد که باید به آن آگاه باشیم و اقدام متناسب انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام وحید طالبی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان پلدشت که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام علی علیه‌السلام، اظهار داشت: حضرت علی(ع) نماد تمام فضائل الهی در یک انسان و به‌عنوان گنجینه‌ای ارزشمند برای رسیدن به کمال است و حضرت متعلق به تمام بشریت در جهان است و هر کسی پیرو آن حضرت باشد زمینه سعادت و کمال آن در دنیا و آخرت فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین آیات قرآن، آیات ابتدایی سوره نبأ می باشد و یکی از اسامی قرآنی حضرت علی (ع)، نبأ عظیم است و خدامحوری، برقراری عدالت اجتماعی، رفع تبعیض و تقسیم عادلانه بیت‌المال، شایسته‌سالاری، فرهنگ، سیاست خارجی و حقوق شهروندی از جمله سیره‌های عملی مولای متقیان بود.

امام جمعه پلدشت در ادامه با بیان این که انسان می ‏تواند با توبه و عبادت و شب‌زنده‌داری در سرنوشت و مقدرات خود اثر مستقیم بگذارد و از مغفرت الهی برخوردار شود، گفت: برای اینکه از فیض الهی در شب‌های قدر برخوردار شویم باید اهمیت و جایگاه شب قدر را درک کنیم و اگر انسان از فیوضات این شب‌ها بی‌بهره بماند به معنای حقیقی محرومیت است و ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم و ویژگی‌های منحصر به‌فرد آن برترین ماه است.

وی با بیان اینکه سرآمد ماه‌ها، ماه رمضان و قلب ماه رمضان شب قدر است، افزود: همه ساعات و ثانیه‌های ماه مبارک رمضان پرخیروبرکت است اما در این میان شب قدر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می باشد و باید از این فرصت استثنایی نهایت استفاده را ببریم.

حجت الاسلام طالبی تاکید کرد: قرآن کتاب هدایت و راهنمای بشر و معجزه جاوید پیامبر اعظم (ص) در شب قدر نازل شده است و احیا و شب‌زنده‌داری، تلاوت و تأمل در آیات قرآن، مناجات، قرآن بر سرگرفتن، عبادت، استغفار و توبه، دعا و نیایش در این شب بسیار توصیه شده و باید خودمان را برای کسب فیوضات این شب نورانی آماده کنیم.

وی با بیان این که خداوند به‌واسطه ولایت حضرت علی (ع) دین خود را کامل و نعمت را بر مردم تمام کرد، گفت: شب قدر شبی است که در آن تمام ملائک نازل می‌شوند و تقدیر افراد رقم می‌خورد و علما و بزرگان توصیه می‌کنند که این شب‌ها را بیدار بمانید و از آن غافل نشوید و از خدا بخواهید آنچه به خوبان عالم می‌دهد و مُقدر می‌کند برای ما هم مُقدر سازد.

امام‌ جمعه پلدشت با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: باید زمینه لازم برای تحقق شعار سال و حضور مردم در تحقق شعار سال فراهم شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع شاعران، اظهار کرد: قدم اول برای ورود به جنگ رسانه‌ای، شناخت دقیق برنامه‌های دشمنان است و دشمن در جنگ رسانه‌ای چندین هدف دارد که باید به آن آگاه باشیم و اقدام متناسب انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha