دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتابت نستعلیق آیات روی برگ‌های درخت چنار

حوزه/ یکی از جالب‌ترین بخش‌ها در نمایشگاه قرآن که در نیم‌طبقه شبستان مصلی برگزار شده است، اختصاص به بخش فرهنگ و هنر اسلامی دارد از جمله مواردی که برای بازدیدکنندگان از این بخش در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم قابل توجه خواهد بود، غرفه‌ای است که در آن اثری هنری تحت عنوان «قرآن الصادق» ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، یکی از جالب‌ترین بخش‌ها در نمایشگاه قرآن که در نیم‌طبقه شبستان مصلی برگزار شده است، اختصاص به بخش فرهنگ و هنر اسلامی دارد.

از جمله مواردی که برای بازدیدکنندگان از این بخش در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم قابل توجه خواهد بود، غرفه‌ای است که در آن اثری هنری تحت عنوان «قرآن الصادق» ارائه شده است؛ در معرفی این اثر در بدو ورود به غرفه با چنین نوشته‌ای مواجه می شویم: این اثر قرآنی منحصر به فرد اولین و تنهاترین قرآن برگی در دنیا و جهان اسلام می باشد که با قلم و مرکب به خط نستعلیق روی ۱۸۰۰ عدد برگ درخت چنار می باشد که شامل ۵۸ عدد تابلو پشت و رو در ابعاد ۱۲۰ در ۷۵ سانتی متر می باشد؛ کتابت این اثر قرآنی ۴ سال به طور انجامید، از سال ۹۴ آغاز و در سال ۹۸ به پایان رسید.

نوشتن آیات قرآن روی برگ درخت که حکایت از روح لطیف هنرمند ایرانی دارد که تلاش می کند فرهنگ و هنر اصیل اسلامی ایرانی را به جهانیان معرفی کند.

گفتنی است، سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha