دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1146771
۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷
دست‌سازه کودک اوتیسمی

حوزه/ مسئول غرفه صنایع دستی کودکان اوتیسمی در نمایشگاه قرآن می‌گوید: یکی از بچه‌های اوتیسمی به همراه مادرش تابلوی «ابراهیم بت شکن» را ساخته که قرار است با کف قیمت ۷۰۰ میلیون تومان به مزایده گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، یکی از گسترده‌ترین بخش‌های سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بخش «صنایع دستی» است که هر گوشه آن را که نگاه کنید محصولات مختلف دست‌ساز را می‌بینید و می‌توانید خریداری کنید. یکی از این غرفه‌ها ظاهرش شبیه بقیه است اما در باطن چیزی زیباتر از باقی آن‌ها دارد: غرفه صنایع دستی کودکان اوتیسمی.

فریدا تدین، استاد معرق و منبت که مسئول این غرفه است، با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال است مشغول این کار هستم، می‌گوید: من در هنرکده معرق منبت تدین تدریس می‌کنم و تعدادی از شاگردان من اوتیسم و سرطانی هستند که به صورت رایگان آموزش آموزش می‌بینند.

وی سپس توضیح می‌دهد: بعد از این اینکه به آن‌ها آموزش دادیم، آثارشان را در نمایشگاه‌ها به فروش می‌گذاریم و تمام وجه آن را بدون این که سودی از آن دریافت کنیم، به حساب خودشان می‌ریزیم. گوشه این غرفه تابلوی معرقی با ابعاد ۱۳۰ در ۱۱۰ سانتی متر مربع خودنمایی می‌کند که به گفته تدین از بالای ۷ هزار قطعه چوب ساخته شده. نام آن، تابلوی «ابراهیم بت شکن» است.

او شرح می‌دهد: این اثر را رزا لشکری به همراه پسرش که اوتیسم دارد و هر ۲ به کلاس‌های آموزشی ما می‌آیند، ۳ سال هر روز روی آن کار کردند تا ساخته‌ شده است. خانم لشکری به عنوان یک فرد سالم در مؤسسه ما شهریه پرداخت می‌کند اما برای آموزش فرزندش از او شهریه‌ای دریافت نکردیم.

تدین می‌افزاید: مریم جلالی مدیر بخش آثار فرهنگی و صنایع دستی قرآنی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم وقتی به غرفه ما آمد و آثار بچه‌های اوتیسمی را دید، قرار شد آن‌ها را در اداره صنایع دستی به مزایده بگذارد. او سپس افزود: کف قیمت تابلوی ابراهیم بت شکن، ۷۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha