دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی گفت: جنگ اعلام شده علیه اسلام شکست خورده است، زیرا اصرار بر آتش زدن قرآن در ملاء عام و تصویب این جنگ به بهانه آزادی جرم است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف گفت: جنگ اعلام شده علیه اسلام شکست خورده است، زیرا اصرار بر آتش زدن قرآن در ملاء عام و تصویب این جنگ به بهانه آزادی جرم است.

وی افزود: پس از فشارهای جهان اسلام و همبستگی مسلمانان، دولت سوئد تصمیم به اخراج مومیکا، فردی که بر سوزاندن قرآن کریم داشت، گرفت.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص اوضاع منطقه ای گفت: پذیرش مسئولیت حمله اخیر به یک سالن جشن در مسکو توسط داعش نشان می دهد که داعش یک پروژه سیاسی در پوشش دینی و به دور از همه ارزش های دینی است.

وی در خصوص مسائل داخلی عراق اشاره کرد: سریال (بانو وهیبه) سریالی است که در زمان رژیم بعث صدام بود و اکنون بازسازی شده است و قهرمان سریال اول یک شخصیت تبهکار جنایتکار به نام المهدی ابوصالح است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی ادامه داد: بازآفرینی و تکرار این سریال توهین به مقدسات ما محسوب می شود و ما اکثریت قاطع هستیم و نمی گذاریم به مقدسات ما اهانت شود؛ زیرا عراق، عراق امام حسین (ع) و امام علی (ع) یعنی برای کل جهان اسلام است.

وی تأکید کرد: بنابراین ما از دولت عراق می خواهیم که از پخش این سریال در شبکه های عراقی جلوگیری کند و به مسئولین نسبت به تکرار سریال هشدار می دهیم و خدا و تاریخ با هم، آنها را لعنت خواهند کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی، شب قدر را یادآوری کرد و به آداب و توصیه هایی در این خصوص پرداخت و گفت: مهم ترین مسئله در این شب دعا و تضرع به درگاه خداوند متعال است که ما را از جهنم رهایی بخشد، همچنین قرآن به سر گرفتن در این شب و زیارت امام حسین (علیه السلام) پسندیده است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی همچنین با یادآوری سالگرد واقعه بدر در هفدهم ماه مبارک رمضان، گفت: حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) در این جنگ نقش مهم و عمده ای به ویژه در آبرسانی به سربازان مسلمان و معجزه سه هزار فرشته ای که از بهشت ​​برای محافظت از او نازل می شوند، داشت.

وی به شب ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: در این شب هنگامی که حضرت مولای متقیان (علیه السلام) با شمشیر زهرآلود ضربت خوردند، فرمودند به پروردگار کعبه رستگار شدم تا به همگان اعلام کنند که جنگ کفر و باطل با شکست کفر و پیروزی اسلام، به پایان رسید و در صف ایثار هیچ عقب نشینی نیست.

امام جمعه نجف اشرف در پایان سخنان خود بیان داشت: وقتی این مناسبت ها را به یاد می آوریم، صرفاً یک روایت تاریخی نیست، بلکه نشان دهنده تمدن و آینده ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha