دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حرم امیرالمؤمنین (ع) می انیسویں رمضان المبارک کو شب قدر کے اعمال اور عزاداری کے مناظر

حوزه/ امام جمعه فردوس با بیان این‌که شب‌های قدر یک امتیاز ویژه‌ای است که خداوند به بندگانش اعطا نموده است، گفت: استغفار فراوان و همچنین دعا کردن در حق همه مسلمانان جهان را در این شب‌های عزیز نباید فراموش کنیم.

حجت الاسلام شاکری امام جمعه فردوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از بیرجند با اشاره به آیه یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ، اظهار داشت: خداوند متعال در ماه مبارک رمضان، همه مومنین را با کارت دعوت "کتب علیکم‌الصیام" به مهمانی خود دعوت کرده است.

وی با بیان این‌که ماه رمضان ماه رحمت، مغفرت و برکت است، تصریح کرد: این ماه، بهترین فرصت برای خودسازی و انس با قرآن کریم است.

امام جمعه فردوس با تأکید بر این‌که بایستی قدر لحظه‌لحظه ماه مبارک رمضان را بدانیم، خاطرنشان کرد: این ماه نزد خداوند عالم برترین ماه، روز و شب‌هایش برترین و بالاترین روز و شب‌هاست.

حجت الاسلام شاکری با گرامیداشت آغاز سال نو خورشیدی و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: همانطور که بهار و سال نو به جامعه طراوت و تازگی می‌بخشد، ماه مهمانی خدا نیز باعث جلای جسم و روح می‌شود.

وی بهترین لحظه دیدار انسان‌ها با خدا را مربوط به ایام سحرهای ماه مبارک رمضان دانست و یادآور شد: بهترین اعمالی که باعث نزدیکی انسان به خدا می‌شود، بحث اجتناب از محرمات است.

امام جمعه فردوس ادامه داد: بهترین حالت تقرب انسان به خدای متعال، گریه و سجده کردن است که نباید از اهمیت آن غفلت کنیم و در ماه مبارک رمضان این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار بدهیم.

حجت الاسلام شاکری شب‌های قدر را شب‌های بیداری دل، قلب و فکر و شب‌های ارتباط بیشتر با قرآن و اهل بیت (ع) دانست و اظهار کرد: در لیالی قدر همه امور با ارزش و سرنوشت ساز تفکیک می‌شود.

وی افزود: شب‌های قدر فرصت مناسبی برای بخشش، توبه، استغفار و دعا و اوج ضیافت الهی است.

امام جمعه فردوس، پهن کردن سفره‌های افطاری و همچنین کمک به نیازمندان را از دیگر راه‌های نزدیکی به خداوند برشمرد و گفت: امام علی(ع) در کنار رکوع و سجود طولانی‌شان، رسیدگی به ایتام و نیازمندان را در صدر کارهای‌شان قرار می‌دادند.

حجت الاسلام شاکری با بیان این‌که شب‌های قدر یک امتیاز ویژه‌ای است که خداوند به بندگانش اعطا نموده است، خاطرنشان کرد: استغفار فراوان و همچنین دعا کردن در حق همه مسلمانان جهان را در این شب‌های عزیز نباید فراموش کنیم.

وی با اشاره به این نکته که شب‌های قدر، زمان نزول قرآن برکات و بهترین فرصت برای ترک گناه و نزدیکی به خدا است، ابراز کرد: یکی دیگر از اعمالی که در این شب انجام می‌شود، خواندن دعای جوشن کبیر است که هزار و یک صفت خداوند است.

امام جمعه فردوس تبیین کرد: امیدواریم که همه ما در این ماه مبارک مورد لطف و عنایت خداوند قرار گرفته و از فرصت شب‌های قدر بهترین استفاده را بکنیم.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha