دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند گفت:شب‌ قدر بهترین فرصت است که با پناه بردن به خداوند متعال با وی خلوت کنیم و کوتاهی‌های گذشته را جبران کنیم.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی امام جمعه موقت بیرجند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند با بیان این‌که رمضان ماه ضیافت الهی است،اظهار کرد: بنا به گفته مقام معظم رهبری، ضیافت ماه رمضان در تقرب الهی بوده و کسی که به یاد خدا باشد از طریق قرآن با او ارتباط بر قرار می‌کند.

وی ضمن اشاره به جایگاه بالای قرآن و اهمیت نزول این کتاب آسمانی،تصریح کرد: اهمیت کتاب مقدس خداوند بر کسی پوشیده نیست چراکه با توجه به جایگاه بالای این کتاب، شب نزول قرآن را "قدر" نام گذاشته‌اند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که روزه گرفتن سبب قرب الهی می‌شود،خاطرنشان کرد: خداوند هم ماه رمضان را با قرآن معرفی کرده و در این ماه به ضیافت الهی دعوت شده‌ایم تا با ذکر قرآن، به خداوند متعال نزدیک‌تر شویم.

حجت الاسلام نوفرستی ضمن اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت،عنوان کرد:اگر چه تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد ولی می‌توان گفت که پیوند عمیقی نیز میان این دو موضوع وجود دارد چرا که همان‌طور که بهار به طبیعت جان و طراوت می‌بخشد ماه رمضان نیز باعث طراوت جسم و روح مسلمانان می‌شود.

وی از رمضان به عنوان ماه برکت،رحمت و مغفرت یاد کرد و افزود:باید از نسیم‌های این ماه پربرکت،بهره‌ کافی و وافی را ببریم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: خداوند متعال بشریت را در این ماه پاس داشته و دعوت‌نامه‌ای ارسال کرده تا در ضیافت الهی حضور پیدا کنند و با قرائت قرآن، مناجات و راز و نیاز با خدای خود خلوت کرده و عبودیت خود را نشان دهند.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به این‌که علت عظمت ماه مبارک رمضان نزول قرآن کریم در این ماه پرخیر و برکت است،اضافه کرد: در کلام الهی سری نهفته که دوستداران قرآن کریم و انس‌گرفتگان با این کلام الهی می‌توانند از آن لذت ببرند.

وی همچنین اندوخته ماه مبارک رمضان را، اندوخته‌ای فراتر از نخوردن و نیاشامیدن دانست و گفت:بایستی در این ماه تطهیر شده و اخلاق و فضائل انسانی خود را رشد و تعالی بدهیم.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به لیالی قدر،اذعان داشت:شب‌های قدر یک فرصت استثنایی است که باید با دعا،مناجات و کسب معرفت نهایت استفاده از آن را ببریم.

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد:شب‌های قدر بهترین فرصت است که با پناه بردن به خداوند متعال،با وی خلوت کنیم و کوتاهی‌های گذشته را جبران کنیم.

وی شب‌های قدر را مهمترین و بزرگترین شب ها عنوان کرد و افزود: در این شب‌های بزرگ ،سرنوشت انسان رقم می خورد.

خطیب جمعه موقت بیرجند سرنوشت انسان را مهم برشمرد و تبیین کرد: در شب‌های قدر با به سرگذاشتن قرآن و یاد خدا و دعا کردن می‌توان در سرنوشت خود اثرگذار و سهیم باشیم.

حجت الاسلام نوفرستی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از رمضان به عنوان فرصتی مغتنم برای کمک به قشر ناتوان و فقیر جامعه یاد کرد و گفت: در این زمینه چه خوب است که همه خیران و افراد دارای بضاعت مالی مشارکت داشته باشند زیرا حمایت خیران و حامیان از ایتام و مستمندان، همواره نزد پروردگار عالم قرب و منزلت ویژه ای دارد.

وی بر ترویج فرهنگ سنت حسنه نیکوکاری تاکید کرد و اذعان داشت:آنچه مسلم است آن است که اگر این فرهنگ معنوی کمک به افراد بی بضاعت در جامعه اسلامی نهادینه شود ریشه فقر خشکیده خواهد شد.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha