سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
دکتر جلیل بیت مشعل، مدیرعامل ایکنا

حوزه/مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی قرآن گفت: تنها خبرگزاری تخصصی و 22 زبانه هستیم که بعد از گذشت 24ساعت از آغاز عملیات طوفان الاقصی، پرونده ویژه خبری این رویداد را راه اندازی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، جلیل بیت‌مشعل، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا در حاشیه بازدید از بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اظهار کرد: همانطور که مستحضرید خبرگزاری ایکنا از مجموعه‌های وابسته به جهاددانشگاهی، نخستین و بزرگ‌ترین خبرگزاری تخصصی قرآن‌ کریم در جهان اسلام است که با عنوان خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) هم اکنون با 22 زبان زنده دنیا در حوزه تخصصی قرآن و معارف اسلامی در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و امت اسلامی است.

وی افزود: هم اکنون در کشور خبرگزاری‌هایی هستند که در حوزه دین و معارف اسلامی فعالند، لذا خبرگزاری ایکنا سعی بر این دارد که بیش از 80 درصد فعالیت‌های خبری خود را حول قرآن کریم و 20 درصد آن را در حوزه معارف و دین معطوف کند تا موازی کاری وجود نداشته باشد.

بیت مشعل ادامه داد: در حال حاضر این خبرگزاری با بهره‌مندی از نیروی انقلابی متعهد و متخصص در 30 استان دارای شعبه فعال بوده که رویدادهای قرآنی، دینی و اخلاقی به ویژه فعالیت‌های علمی و دانشی حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های علمای برجسته آن خطه را مورد پوشش قرار می‌دهند.

مدیرعامل خبرگزاری ایکنا بیان کرد: با توجه به رسالت قرآنی و بین‌المللی که این خبرگزاری دارد، به صورت فیزیکی در 37 کشور جهان دارای نماینده خبری و در سایر نقاط به صورت رابطین خبری در حد امکان و توانایی حضور فعال داریم.

وی اذعان کرد: در حال حاضر دو کار به صورت ویژه در خبرگزاری انجام می‌شود، یکی پوشش و انتشار اخبار قرآنی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دیگری جریان سازی موضوعات مورد توجه نظام، بطوریکه به عنوان نمونه ما 24 ساعت بعد از عملیات «طوفان الاقصی» که به وجود آمد یک پرونده ویژه در صفحه اصلی با همین عنوان راه اندازی کردیم و تا امروز بالغ بر هزار و سیصد و پنجاه خبر و گزارش اعم از فیلم، عکس، تحلیل، مصاحبه و...مخابره کرده ایم و برای جریان سازی بیشتر گفت‌وگوها و وبینارهایی با علمای بلاد اسلامی داشته ایم.

مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی قرآن تأکید کرد: خبرگزاری این آمادگی را دارد با توجه به جایگاه ارزشمند ولایی و مردمی جامعه مدرسین بخش ویژه ای را به این مجموعه فرهیخته اختصاص بدهد تا برنامه‌ها، بیانیه‌ها و فعالیت‌های این مجموعه مورد انعکاس قرار بگیرد.

بیت‌مشعل در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های مرکز رشد قرآنی اشاره کرد و گفت: این مرکز با نگاه تحولی اقداماتی علمی و دانشی با محوریت قرآن کریم در دستور کار خود قرار داده است و در حال حاضر اقدام به طراحی فونت قرآنی و کاملا جدید، بهتر از فونت عثمان طه را برای ایرانیان آماده سازی کرده تا با سهولت بیشتری اقدام به قرائت قرآن کریم کنند.

پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha