دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید حسن عاملی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: دنیا زمانی عاقبت بخیر می شود که رهبری آن به دست صالح ترین افراد افتاده و در روی زمین مصلح جهانی مدیریت کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلی اردبیل، گفت: دنیا زمانی عاقبت بخیر می شود که رهبری آن به دست صالح ترین افراد افتاده و در روی زمین مصلح جهانی مدیریت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به وعده الهی در خصوص ظهور مصلح جهانی، اظهار کرد: خداوند متعال تولیت بشر را هیچ وقت به دست ظالمان و مستکبران نظیر هیتلرها، صدام‌ها و ریگان ها نسپرده بلکه این هدایت به دست شایسته‌ترین افراد رقم خواهد خورد تا وعده الهی در ظهور مصلح جهانی محقق شود.

وی با بیان اینکه با ظهور امام عصر(عج) بساط بحران اخلاقی، تربیتی و سایر رذیلت های انسانی برچیده خواهد شد، افزود: اگر تولیت بشر به دست صالح ترین انسان ها رخ ندهد پس نتیجه و خروجی خلقت بیهوده و عبث خواهد بود و تکمیل رسالت انبیا نیز به حال خود رها می شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تمام آثار و خصلت های انبیای الهی در امام عصر(عج) تجلی یافته و او به تنهایی اصلاح جامعه را به همراه برقراری عدالت در شیرین ترین و جذاب ترین شکل به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به اینکه شیعه تنها گروهی در دنیاست که امامش زنده است، گفت: انتظار ظهور امام عصر(عج) باید از نوع انتظار قرب ظهور باشد و بدون یأس و ناامیدی منتظران آن حضرت صبح تا شام در انتظار ظهور و تحقق وعده الهی باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه کار خلقت بیهوده و بی سرانجام نیست، اظهار کرد: پنج عنصر نمودی از عقلانیت این دنیاست که امامت، قانون مداری، تربیت درست و معاد جلوه هایی از این عقلانیت هستند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha