چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباسی

حوزه/ مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عباسی، در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عباسی، در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در این مراسم با بزرگداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و محور مقاومت به ویژه شهدای حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، اظهار داشت: روز قدس از یادگارهای بی‌بدیل امام راحل(قدس سره) است. همه ما این مرد بزرگ را به حکمت و آینده نگری می‌شناسیم که از جهت علمی و معرفتی بی‌نظیر بود و آنچه به زبان می‌آورد دارای پشتوانه حکمت آمیز بود. امام خمینی(ره) روز قدس را روز حیات مجدد اسلام خواند که این سخن از یک معنای حقیقی و عمیق برخوردار است.

وی مسئله فلسطین را نقطه آشکار حقیقتی بزرگ در جهان بشری دانست و تصریح کرد: امروز مهم‌ترین مسئله بشر، دوره گذار تمدنی در عالم است. از مقدرات الهی این است که نسل حاضر شاهد این تحول و نقش آفرین در آن باشند. به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، جهان امروز در یک پیچ تاریخی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به سلطه یافتن یک قدرت استعماری بر جهان طی چند صد سال اخیر، خاطرنشان کرد: این تمدن سلطه‌جو ابتدا در قالب اکتشافات و تجارت و اقتصاد حضور یافت و پس از محکم نمودن جای پای خود، آشکارا به چپاول منابع و سرمایه‌های انسانی و طبیعی ملت‌ها پرداخت و یک نظام ناعادلانه استعماری در سطح جهان را بر جای گذاشت که با تمام توان از آن دفاع می‌نماید.

وی افزود: تمدن مادی بر اساس منفعت‌طلبی، خودخواهی و سلطه‌جویی بنا شده است و سردمداران آن حاضرند هزاران انسان بی‌گناه را قربانی منافع خود نمایند. نگاه مادی غیراخلاقی، بن مایه‌ی تمدنی است که خود را به عنوان تمدن حاکم بر جهان تحمیل نموده و هر سخن دیگری را بی رحمانه حذف می‌نماید. تنها مانعی که می‌تواند در برابر این قدرت استعماری ایستادگی نماید، فرهنگ مقاومت است.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، سیاهی و ظلمت حاکم بر عالم را از سوی جریان ماسونی صهیونیستی دانست و تصریح کرد: این تفکر و نظام استعماری که مانند گله گرگ‌ها در کنار غارت سایر ملت‌ها، گاهی با یکدیگر نیز وارد درگیری می‌شوند، تلاش می‌نماید تا به هر قیمتی منابع اصلی عالم را در چنگال خود نگه داشته باشد.

وی با اشاره به گوشه‌هایی از غارت منابع کشورهای مختلف توسط نظام استعماری غرب، اظهار داشت: قدرت‌های استعماری پس از دوره استعمار مستقیم، به استعمار جدید، از طریق روی کار آوردن حکومت‌های دست نشانده در منطقه ما روی آوردند. خیلی زود استعمار دریافت که اسلام تنها مانع واقعی در برابر منافع نامشروع آنان است. امپراتوری عثمانی با وجود آسیب‌هایی که با آن مواجه بود، به عنوان یک حکومت اسلامی تا نیمی از اروپای شرقی پیش رفته بود و غرب، دنیای اسلام را تنها رقیب تمدنی در برابر خود می‌دید. آرزوی چند صد ساله غرب در جنگ جهانی اول رخ داد و حکومت مقتدر عثمانی به کشورهای کوچکی تجزیه گردید و در کنار آن، نظام سلطه نقشه شیطانی خود، بعنی ایجاد یک پایگاه در قلب جهان اسلام را پیاده نمود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: در میانه جنگ جهانی اول قرارداد معروف میان انگلیس و فرانسه برای تسلط بر منطقه غرب آسیا و تقسیم آن میان خود منعقد گردید. در سال ۱۹۱۷، بالفور، وزیر خارجه انگلیس، در نامه‌ای به سرکرده صهیونیست‌های جهان، وعده تبدیل فلسطین به خانه ملی یهود را می‌دهد. این در حالی است که تا سال ۱۹۴۸ و زمان شکل‌گیری این غده سرطانی، جمعیت یهودیان در فلسطین تنها چهار درصد بود، ولی در ادامه با قتل عام و جنایت و کوچ‌های اجباری به بیست درصد رسید.

وی بقای رژیم صهیونیستی از ابتدا تاکنون را تنها با حمایت همه جانبه تمدن غربی ممکن دانست و اظهار داشت: استعمار تا آخرین لحظه تلاش می‌کند، از این فرزند نامشروع خود محافظت نماید زیرا رژیم صهیونیستی کانون بقای تمدن غرب در منطقه ماست. امروز ما با یک درگیری تمدنی مواجه هستیم و یک تجدید حیات در برابر تمدن مادی و استعماری در حال رقم خوردن است. انقلاب اسلامی معادلات نظام مادی غرب را بر هم ریخت و برای همین هر نیرنگی را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بردند زیرا احساس می‌نمایند این حیات مجدد، رویای بقای آنان را نابود خواهد ساخت.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، روز قدس را روز مواجهه‌ی تمدنی بزرگ در عالم خواند و گفت: پیروزی جبهه حق در این رویارویی وعده حق الهی است. باطل بدست اهل حق نابودشدنی است به شرط آنکه در این راه صبر پیشه نماییم و ایستادگی و مقاومت داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان با اشاره به اینکه جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در دمشق بی‌پاسخ نخواهد ماند، تصریح کرد: تمام این اقدامات تروریستی و وحشیانه، دست و پا زدن رژیم جعلی اسرائیل در باتلاقی است که در آن گرفتار شده است. روز جهانی قدس، روز تجدید حیات اسلام است و خدا را شاکریم که پرچم مقاومت به دست این مردم بصیر و صبور سپرده شده است. به لطف خدا امروز این مردم یاران فراوانی در سراسر عالم دارند و فرهنگ مقاومت در سراسر جهان عمق یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha