جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
روز قدس

جمعه قدس، میعادگاه ما و شما برای رساندن فریاد همراه با خشم "مرگ بر اسرائیل" به مستکبران جهان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

سال‌ها پیش، آن زمان که جهان سلطه به این فکر افتاد تا با غارت منابع عالم به ویژه جهان اسلام، آقایی خویش بر بشریت را با ایجاد حکومتی جعلی در پهنای جغرافیای بیت المقدس قبله اول مسلمانان، تثبیت نماید؛ کمترکسی فکر می‌کرد که در دهه هشتم ظهور این غده سرطانی، جوانان مقاوم فلسطین با خلق حماسه ای به نام "طوفان‌الاقصی" چنان لرزه‌ای به اندام این رژیم غاصب و کودک کش بیندازند که هنوز بعد از گذشت ۶ ماه نتوانسته از این شکست رهایی یابد و سرگشته و حیران با کشتار وحشیانه و موشک باران به دنبال دست و پا زدن برای فرار از اضمحلال و نابودی است.

اما چه شد که فلسطینیان آرام آرام به فکر مقاومت افتادند؟!

بی شک جواب را در ظهور پدیده‌ای به نام انقلاب اسلامی به رهبری سیدی پاک از نسل فاطمی و علوی؛ معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، روح الله الموسوی الخمینی (قدس سره) باید جست.

او بود که با درایت تمام، با الگوگیری از مکتب انسان‌ساز عاشوراء، فلسطین را به مسئله اول جهان اسلام تبدیل کرد. در کوران نهضت ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، حرف از ظلم اسرائیل به فلسطینیان زد و اسلام اجتماعی را قرائتی درست از نسخه هدایت بشر توسط پیامبر اعظم اسلام (صلی الله علیه و آله) از سوی خداوند متعال معرفی نمود.

فرعونیان از او احساس خطر کردند، به زندانش انداختند و تبعیدش کردند. و او سال‌ها در غربت، مردم انقلابی را رهبری کرد و در همه این برهه‌ها، مظلومیت فلسطین، کلید واژه‌ای بود که از سوی آن رهبر حکیم ، به جهان مخابره می‌شد.
انقلاب به پیروزی رسید و او در صفحه‌ای دیگر از صفحات درخشان رهبری‌اش، "روز قدس" را که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است و در هویتش به جهان اسلام منتسب است؛ روز مبارزه آشکار با رژیم غاصب صهیونیستی و ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین اعلام کرد. فلسطینیان گمشده‌ی خویش را یافتند. آری باید با تأسی به انقلاب اسلامی ایران و مبارزه با اشغالگران صهیونیست، "قدس شریف " را پس می‌گرفتند.

امروز خلف صالح آن رهبر کبیر، آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) روز قدس را روز خروش نه فقط جهان اسلام بلکه تمام ملت‌های آزادی‌خواه حتی غیر مسلمانان معرفی می‌کند. این انقلاب اسلامی ایران بود که شعار نژادپرستانه ی "از نیل تا فراتِ" صهیونیست ها را به تجربه‌ی میدانی مقاومت "من البحر الی النهر" تبدیل کرد، به گونه‌ای که آن رژیم تا بن دندان مسلح، کیلومترها دیوار بتنی را در عمق زمین ایجاد نمود و شاهدآن است که مهاجرت معکوس در این سرزمین غصبی، ناقوس مرگ را برای آنان به صدا درآورده است.

جمعه قدس، میعادگاه ما و شما برای رساندن فریاد همراه با خشم "مرگ بر اسرائیل" به مستکبران جهان خواهد بود.

شهید سلیمانی که فلسطینیان او را "شهیدالقدس" می‌خوانند و همرزمان شهیدش در آخرین کارزار این جهاد مقدس که در روز شهادت فاتح خیبر حیدر کرار (علیه السلام)، ناجوانمردانه توسط اسرائیلیان متوحش به شهادت رسیدند؛ ما و شما را به حضور پرشور و آگاهانه درراهپیمایی جهانی روزقدس فرا می‌خوانند، حضوری که تعجیل درفرج منجی عالم بشریت(ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) را امیدوارانه معنا می‌کند.

"ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم "

دبیرخانه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha