دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رژیم صهیونیستی

حوزه/ جمعی از اساتید و فضلای حوزوی سراسر کشور با صدور بیانیه ای اقدامات رژیم صهیونیست را محکوم و مطالباتی را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جمعی از اساتید و فضلای حوزوی سراسر کشور با صدور بیانیه ای اقدامات رژیم صهیونیست را محکوم و مطالباتی را خواستار شدند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ کَتَبنَا عَلَیهِمۡ فِیهَآ أَنَّ ٱلنَّفسَ بِٱلنَّفسِ وَ ٱلعَینَ بِٱلعَینِ وَ ٱلانفَ بِٱلأَنفِ وَ ٱلأُذُنَ بِٱلأذُنِ وَ ٱلسِّنَّ بِٱلسِّنِّ وَ ٱلجُرُوحَ قِصَاصٌ»(مائده/۴۵)

شهادت سرداران و پاسداران رشید اسلام به ویژه شهید سردار زاهدی داغ تازه‌ای بر قلوب مؤمنین و همه آزادگان از ایران تا لبنان، از عراق تا یمن و فلسطین و اقصی نقاط جهان گذاشت.
این تهاجم وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی، مهر تأیید دیگری بر کارنامه پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشت.

ملت عزیز ما، ملتی امام حسینی است که «القتل لنا عادة و کرامتنا الشهادة» را در طول بیش از چهار دهه و در جبهه‌های مختلف به اثبات رسانده است و شکی نیست که به فرموده امام خمینی کبیر «هر پرچمی از دست توانای سرداری بیفتد سردار دیگری آن را برداشته و به میدان آید و با قدرت بیشتر در حفظ پرچم اسلامی به کوشش برخیزد»(صحیفه،ج۱۵،ص۲۲۶)

حضور مستمر مردم در میدان مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی اقتضای آن دارد که به تکلیف شرعی و ملی در حفظ اقتدار جمهوری اسلامی بعنوان ام‌القرای تحولات آخرالزمانی و قلب تپنده مستضعفان جهان با جدیت عمل کنیم.

مجاهدت خستگی‌ناپذیر رزمندگان بدون‌مرز ایران در حفظ دماء مردم مقتدر و مظلوم غزه که بر دوست و دشمن پوشیده نیست، مایه‌ی آبرو و عزت ملت ایران در بین جهانیان و همه ملت‌های ستمدیده است.

ارتقای سطح تهدیدات خصمانه از ترورهای فردی به حمله رسمی و علنی به کنسولگری جمهوری اسلامی نشان‌گر ناکارآمدی مدعاهای واهی و انتزاعی پیروان خط سازش در توصیف واقعیت‌های میدانی است که در مواردی، اقدامات مدافعان غیور امنیت برای تحقق انتقام سخت و اعلان علنی آن را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کرد.

ضرورت حفاظت از امنیت ایران و حراست از فرزندان جان‌برکف ملت اقتضای آن دارد که در عقبه این نبرد بزرگ و تاریخ‌ساز مقاومت، اجماع‌سازی ملی و فراملی صورت بگیرد.
درصورت شکل‌گیری و صیانت از چنین اجماعی، اصابت ضربت متقابل‌ و پیشگیری از همه تهدیدات و مقابله سخت و متناسب برای نیروهای میدانی مقاومت کاملا دست‌یافتنی است.

اکنون که رهبر معظم انقلاب اسلامی صراحتا راهبرد اقدام پشیمان‌کننده را اعلان فرموده‌اند، باید تمام مطالبات و هدف‌گذاری‌ها و اجماع‌سازی‌ها در همین جهت پیش برود و برای مقابله با زمزمه‌های عناصر معدود از اصحاب خط سازش در داخل کشور و وسوسه‌های شیطانی برخی مزدوران خارجی، راهی جز جهاد تبیین وجود ندارد که بار اصلی آن بر دوش ما حوزویان است.

امروز ارکان نظام اسلامی به‌ویژه نیروهای نظامی، در اوج اقتدار، شهامت و کیاست‌اند و هرگونه تصویرسازی چهره‌ای انفعالی و غیرانقلابی، جز جفا به نظام و یاران پاکباخته آن نیست.

حضور میدانی و پرشور و شعور مردم سراسر کشور در ساعات اولیه اعلام خبر حمله وحشیانه رژیم غاصب، نشان داد که ملت شهادت‌طلب ایران به‌هیچ وجه از تحلیل‌های بی‌پایه‌ای که عقب‌نشینی، انفعال و سازش با شیطان بزرگ را تنها راه نجات معرفی می‌کند، تأثیر نگرفته و هم‌چنان با اعتماد به قدرت درون‌زای جمهوری اسلامی فریاد مطالبه انتقام سرمی‌دهند.

ما بعنوان جمعی از اساتید، پژوهشگران و مبلغین حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تکیه بر پیام الهی_سیاسی مقام معظم رهبری و فرمان قاطع ایشان مبنی بر اقدام پشیمان‌کننده علیه رژیم منفور صهیونیستی، با اعتماد کامل به مسئولین نظامی و امنیتی و کارگزاران سیاسی جمهوری اسلامی ایران، مطالبات و نکات ذیل را صراحتا اعلام می‌داریم:

۱.انتقام پشیمان‌کننده و سخت علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی و اعلان جهانی آن جهت صیانت از چهره مقتدر جمهوری اسلامی در جبهه جهانی مقاومت که با مجاهدت‌های طولانی یاران حاج‌قاسم عزیز به دست آمده است.

۲.تبیین حداکثری در جهت آماده‌سازی ذهنی جامعه برای درک واقعیت‌های جنگ فعلی و
تعریف جامعه‌ی اسلامی ایران به عنوان یک جامعه در جنگ دائمی با دشمنان بشریت، برای خروج افکار عمومی و فضای رسانه‌ای از شرطی شدن نسبت به شروع جنگ

۳.برنامه‌ریزی جدی برای شبکه‌سازی نخبگانی و مردمی در جهت تحقق جبهه جهانی مستضعفین و خصوصا مردم محور مقاومت و تقویت تولیدات رسانه‌ای بین‌المللی به‌جهت حمایت معنوی از جبهه مقاومت، به‌ویژه فلسطین

۴.اقدام مؤثر متولیان حوزوی در جهت تحقق فرمان راهبردی ولی فقیه مبنی بر تشکیل کانون بزرگ تبلیغی؛ که در تقویت عمق راهبردی مقاومت و پیشگیری از وسوسه‌های خط سازش و مطالبه در جهت تسریع در خدمت‌رسانی به مردم، فوریت دارد.

۵.اجماع‌سازی حول آرمان‌های انقلاب اسلامی بر محور فرامین صریح و قاطع ولایت

عموم حوزویان با رصد دقیق تحولات، در کنار دانشگاهیان ارجمند و سایر اقشار، به‌وظیفه ذاتی خود در صیانت از آرمان‌های امام و شهدا عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha