دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1148753
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ شکوه حماسی مردم در « طوفان الاحرار روز جهانی قدس»، سوخت جنگ افزارهای غیر نظامی، غیور مردان این سرزمین می باشد که به زودی زود اسرائیل غاصب را از هستی ساقط می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام برهان قلعه بالایی، معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه، با توجه به حضور با شکوه و با عظمت مردم همیشه در صحنه، در جمعه آخر ماه مبارک رمضان، در یادداشتی با عنوان« طوفان الاحرار روز جهانی قدس» ،آورده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا استَجیبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ...»

اسلام دارای یک ساحت اجتماعی و سیاسی است که بسیار بیش از ساحت فردی آن در قرآن و سنت معصومین(علیهم السلام)، مورد توجه قرار گرفته است، در ساحت سیاسی و اجتماعی اسلام مطالب بسیاری زیاد مورد دقت و توجه می باشد، یکی از مهمترین ساحت های سیاسی و اجتماعی اسلام، نگاه مردم اجتماعی و فرمانبرداری از امام جامعه می باشد.

«روز جهانی قدس» بعنوان یک سنت حسنه باقی مانده از امام راحل عظیم الشأن انقلاب اسلامی، بعنوان نماد استکبار و استعمار ستیزی ملت مسلمان به جهان نشان داده شده است، روز گذشته که « روز جهانی قدس» در کشور ایران اسلامی با شکوه هر چه تمامتر برگزار شد، نماد ملتی استکبار ستیز و ضد ظلم در جامعه جهانی نشان از اسلامیت ملت ایران باشد، در مورد شکوه و عظمت حضور مردم ، چند نکته حائز اهمیت است:

  1. حضور حماسی مردم ایران و تشییع با شکوه شهیدان مقاومت و امنیت، نشان از بیعت مجدد مردم با امامین انقلاب و دل سپردن به آرمانهای انقلاب اسلامی است.
  2. شکوه حماسی مردم در « طوفان الاحرار روز جهانی قدس»، سوخت جنگ افزارهای غیر نظامی، غیور مردان این سرزمین می باشد که به زودی زود، اسرائیل غاصب را از هستی ساقط کرده و بساط این جرثومه فساد را از غرب آسیا خواهد کَند.
  3. این حضور نشان داد، با تمام نقشه های دشمن، مردم پای امام انقلاب با غیرت باور نکردنی ایستاده اند و هرگز از مبانی انقلابی خود کوتاه نیامده اند.
  4. حضور پر معنا پر رنگ زنان و دختران انقلاب با حجاب های الهی خود نشان داده، «نهضت کثیف زن ، زندگی، آزادی»، در سرزمین غیور مردان و غیور زنان جائی ندارد.
  5. در آخر مردم گرچه با حضور خود مشت محکمی به تمام دشمنان داخلی و خارجی خود زده اند، اما از دولتمردان بخاطر بحث معیشت گله مند هستند و منتظرند تا به شعارهای سال که اتفاقاً، چندین سال است که امام انقلاب، آنها را اقتصادی نامگذاری کرده است، جامعه عمل بپوشانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha