سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری، در نشست صمیمی مراسم افطاری طلاب، اساتید در مدرسه علمیه شهر کرمانشاه

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: برای اداره حوزه باید مسیری را طی کنیم که با منش علمایی و طلبگی سازگار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین غفوری، در نشست صمیمی مراسم افطاری طلاب، اساتید در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه که یکشنبه شب برگزار شد در خصوص رسالت هدایتگری طلاب گفت: روحانیون و علمای دین هم، دقیقا هم همان ایفای نقش « یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ » که وظیفه انبیاء(ع) و اولیاء بوده دارند، یعنی پا جای پای آنان گذاشته اید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، در خصوص چشم انداز افق بهتر برای زندگی طلاب اهل علم، گفت: در استان حتما ما باید یک کار ویژه ای انجام بدهیم، عقب افتادگی های زیادی داریم، ولی خوشبختانه یک ظرفیت های خوبی را در اختیار داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های در استان کرمانشاه را بحث موقوفات حوزه علمیه ، دانست و گفت: کرمانشاه جزء استانهایی است که شرایط خوبی برای حوزه دارد، بخشی از موقوفات حوزوی، بکارگیری شده، در بخش زیاد دیگری هم باید کار بشود که نیاز به همت بیشتر و جدیت اداره اوقاف و امور خیریه استان دارد که دنبال بشود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه باید قدم ویژه ای در خصوص احیاء موقوفات حوزوی استان برداریم، گفت: یکی از ظرفیتهایی که می تواند به کمک حوزه بیاید و در یک دوره مشخص که طلاب ما در حال تحصیل هستند، متأهل بوده و منبع درآمد دیگری ندارند، همین موقوفات حوزوی است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، درباره رونق زندگی اهل علم، گفت: در بحث معیشت یک زندگی متعارف ما برای طلاب تأمین کنیم و شدنی است ، خیلی کار دشواری نیست، بعد هم بحث مسکن که نقش مهمی را در زندگی انسان دارد و هزینه بالایی را روی دست افراد می گذارد.

وی تصریح کرد: با تدابیری که اندیشیده می شود ، طلاب واجد شرایط در سطح استان را از طریق «مسکن ملی خانه» ، می شود خانه دار نمود.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به داشته های طلاب اهل علم پرداخت و یاد آور شد: ما از ظرفیتهای طلبگی و دینی که در جامعه وجود دارد، در استان کرمانشاه استفاده نمی کنیم.

این استاد اخلاق حوزوی با اشاره به اینکه برای اداره حوزه باید مسیری را طی کنیم که با منش علمایی و طلبگی سازگار باشد، گفت: رفتار طلبگی و در میان اجتماع بودن از رموز موفقیت علماء در طول تاریخ بوده و ارتباط با علماء را حفظ کرده که اگر از طریق مردم اداره بشویم، بعد می توانیم حرفمان را راحت بزنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمانشاه، اظهار داشت: ارتباط با حوزه را بیشتر خواهم کرد، درس و بحث خواهم داشت و جلسات هفتگی در مدارس علمیه را شروع خواهم نمود.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: اولویت اول بنده حوزه است، هیچ کاری در این عالم به اهمیت کار طلبه داری نیست، اینکه دوستان با افتخار گفتند، به هیچ وجهی دست از طلبگی خود بر نمی داریم، قابل تحسین است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، با بیان اینکه بنده اگر هزار بار دیگر برگردم اول خط، حتما می آیم طلبه می شوم، گفت: هیچ راهی ماندگار تر و صدقه جاریه اش جاوید تر از طلبگی و کار عالم دین که قلمش از خون شهدا هم بالاتر است، وجود ندارد و تربیت طلبه هم کاری بالاتر از آن نیست که مزدش کار انبیا(ع) و اولیاست.

قبل از سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، ۸ نفر از طلاب و روحانیون حاضر در مجلس، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مشکلات و اصلاح روند معیشت زندگی اهل علم، بیان کردند که مورد استقبال وی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha