سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
برگزاری مراسم گرامیداشت شهید سپهبد صیاد شیرازی در بیرجند

حوزه/ مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی صبح امروز در بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در استان، روحانیون، خانواده‌های شاهد، فرماندهان نظامی و انتظامی و دیگر قشرهای مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بیرجند، فرمانده ارشد نظامی استان در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امیر سرتیپ علی صیاد شیرازی بر آمادگی نیروهای مسلح در استان در مقابله با توطئه های دشمنان اسلام و همچنین تبعیت از فرماندهی کل قوا تاکید کرد.

سرتیپ دوم شاطری گفت: مردم خراسان جنوبی، مردمی متدین، دین دار و همیشه در صحنه هستند و ما نظامیان آمادگی داریم در مقابل دشمنان بایستیم.

همچنین امیر سرتیپ ناصر آراسته، از همرزمان شهید صیاد شیرازی و رئیس معارفه جنگ شهید علی صیاد شیرازی و مشاور نظامی فرمانده کل قوا نیز ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به مردم خراسان جنوبی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد صیاد شیرازی در خصوص شخصیت و خدمات این شهید مطالبی را بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه آرزوی این شهید شهادت بود، افزود: علاقه و پشتیبانی از امام (ره) یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهید بود و همواره بر عزت امام راحل، شرف و اسلام تاکید داشت.

مشاور نظامی فرمانده کل قوا گفت: تجلی قرآن در سیره صیاد شیرازی از صفات بارز شخصیتی این شهید بود و تعداد زیادی از آیات قرآن در کلام و رفتارش دیده می‌شد.

او با اشاره به اینکه در ۱۸ روز محاصره و حمله ضد انقلاب به منطقه غرب کشور شرایط بسیار سختی بر جبهه خودی حاکم شده بود، ادامه داد: شهید در چنین شرایطی خدا را شکر می‌کرد که با تعداد زیادی از ضد انقلاب‌ها در این عملیات مواجه بودیم و هیچ تیری از سربازان هدر نمی‌رفت لذا می‌توانستیم با توان کم دشمن را شکست دهیم.

امیر سرتیپ آراسته با اشاره به وقایع سردشت، اظهار کرد: زمان آزادسازی سردشت شهید صیاد شیرازی به کلام الهی توصیه می‌کرد و تأکید داشت که به ضد انقلاب هم پاسخ قرآنی دهیم.

مشاور نظامی فرمانده کل قوا بیان داشت: پاسگاه فرماندهی تاکتیکی شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد تنها دو نیرو داشت ولی با این شرایط شهید صیاد مردانه جنگید.

در پایان این مراسم از ۵ خانواده شهید نیروهای مسلح در استان با حضور مسئولان قدردانی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha