چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1149294
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
امام جمعه گناوه

حوزه/ امام جمعه گناوه گفت: تاثیر فضای مجازی بر سبک زندگی فردی و اجتماعی افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان بسیار زیاد است و لازم است این فضا مدیریت شود. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر. حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه شامگاه دوشنبه در مسجد حضرت زینب سلام الله علیها گناوه در ابتدا با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در باب اهمیت فضای مجازی گفت: تاثیر فضای مجازی بر سبک زندگی فردی و اجتماعی افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان بسیار زیاد است و لازم است این فضا مدیریت شود.

امام جمعه گناوه بیان داشت: فطرت انسان خدایی است و خداوند متعال روح خود را در انسان قرار داده و انسان را خلیفه و جانشین خود و بهترین خلق نامیده است، تا جایی که خداوند متعال پس از آفرینش انسان به خودش آفرین گفته است.

حجت الاسلام رکنی حسینی افزود: روح انسان خدایی است اما گاهی روح انسان از فطرت و مسیر اصلی خود منحرف می شود.

وی خاطر نشان کرد: عید سعید فطر بزرگترین اعیاد است و در عید سعید فطر ما به فطرت الهی و اصلی خود برمی‌گردیم.

حجت‌الاسلام رکنی حسینی با اشاره به مراسمات و محفل های قرآنی در ماه مبارک رمضان ادامه داد: خداوند متعال فرموده است: روزه مال من است و من خود پاداش روزه را می دهم، لذا رمضان یک دانشگاه خود سازی و وسیله ای برای پاکسازی و رقیق کردن روح و قلب انسان است.

امام جمعه گناوه گفت: گاهی قلب انسان که عرش رحمان است، از سنگ هم سخت تر می شود، تا جایی که گاهی سنگ هم از چنین قلبهایی نرم تراست.

حجت‌الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: به تعبیر امام سجاد (ع)در رمضان هم قلب رقیق می شود و هم رمضان ماهی است که خداوند گناهان را محو می کند و خداوند هم ستار العیوب است و هم غفار الذنوب.

وی با بیان برخی فضائل ماه مبارک رمضان ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: اگر کسی در این ماه بخشیده نشود و مورد غفران الهی قرار نگیرد دیگر بخشید نخواهد شد تا رمضان سال آینده، مگر آنکه توفیق الهی حاصل شده و به عرفات برود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha