چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1149450
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
خانم عباسی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: روز عید فطر، روز بیداری و آگاهی انسان‌ها، روز بازگشت به فطرت نخستین، و روز توجه به خدا و یوم الحساب است.

خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، ضمن تبریک به مناسبت عید پاکی وبندگی، عید سعید فطر، اظهار داشت: روز عید فطر برای ما مسلمانان، روز بیداری و آگاهی، روز بازگشت به فطرت نخستین و روز توجه به خدا و یوم الحساب است.

وی با استناد به روایتی از امیرالمومنین(ع) "و کل یوم لا یعصی الله فیه فهو یوم عید، هر روز که در آن معصیت خدا نشود روز عید است"، خاطرنشان کرد: ماه رمضان همچون تصفیه خانه‌ای است که روح آدمی را پالایش می‌کند و روز عید، روز پیروزی و پاکی و بازگشت به فطرت نخستین است.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با بیان اینکه عبودیت و بندگی، مستوجب پاداش الهی است، ادامه داد: هر روزی که انسان در آن گناه نکند و از صبحگاهان تا آخر شب از معصیت پروردگار بپرهیزد، آن روز، روز عید او محسوب می‌شود و به این بیان، ما می‌توانیم تمام ایام سال را ایام عید خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در فرهنگ اسلام، عید فطر، موفقیت در راه به جا آوردن وظیفه و تطهیر نفس و تمرین صبر و استقامت است و به بیان دیگر عید فطر را می‌توان نوروز پرهیزکاران نامید.

عباسی ندوشن تأکید کرد: در عید فطر، ملت مسلمان بعد از یک ماه روزه داشتن به فرمان خدا و عبادات شبانه روزانه، پیروزی بر شیطان را جشن می‌گیرند، یعنی عید اطاعت و جشن تبعیت از فرمان حق است.

وی خاطرنشان کرد: در این پایان خوش و در آستانه سپیده عید بزرگ فطر، با تمام وجود سر بر آستان کبریایی حضرتش می‌سائیم و به امید قبول عبادات، دست‌ها را رو به آسمان بلند کرده و از درگاه ملکوتی‌اش تعجیل در فرج حضرت ولی عصر، برآورده شدن حوائج مسلمین و رفع شرور ظالمین از سر مردم مظلوم فلسطین علی الخصوص غزه را مسئلت نموده و این عید سعید و فرخنده را به حضور کلیه مدیران معزز، کارکنان، اساتید و طلاب، تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha