دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / استهلال ماه شوال - قم

حوزه/ رئیس مرکز موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به اینکه اختلافات نظر برای رؤیت ماه و اعلام عید فطر صورت مناسبی ندارد، گفت: برگزاری این جلسه و دعوت از نمایندگان مراجع عظام تقلید به این منظور بوده که در حد امکان این اختلافات نظر برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بیت اله بیات در جلسه استهلال ماه شوال ۱۴۴۵، اظهار کرد: این جلسه با توجه به اهمیت استهلال و تاثیر اثبات اول ماه در اعمال عبادی و احکام برگزار شده است.

وی اضافه کرد: مرکز موضوع شناسی احکام فقهی چند سال است با همکاری ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و گروه‌های رصدگران این جلسه را برگزار می‌کند.

رئیس مرکز موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به اینکه اختلافات نظر برای دیدن ماه و اعلام عید فطر صورت مناسبی ندارد، مطرح کرد: برگزاری این جلسه و دعوت از نمایندگان مراجع عظام تقلید به این منظور بوده که در حد امکان این اختلافات نظر برطرف شود.

وی با بیان اینکه این جلسه ابتدا و انتهای ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این جلسه نحوه استهلال ماه را از نزدیک مشاهده کرده و گزارش رصدگران را می‌شنوند.

حجت الاسلام والمسلمین بیات در پایان اضافه کرد: در پایان این جلسه نیز به صورت مبنایی تفاهمی نسبت به رؤیت ماه صورت می‌گیرد و گزارش آن برای مقام معظم رهبری ارسال می‌شود تا نظر نهایی اعلام عید فطر صورت بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha