دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قرائتی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان با حجت الاسلام والمسلمین قرائتی دیدار و در راستای انس هرچه بیشتر طلاب حوزه های علمیه با قرآن و خروج آن از مهجوریت گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان امروز با حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مرکز مدیریت این حوزه دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در این دیدار به ضرورت انس با قرآن در مجامع و محافل علمی تاکید و تصریح کرد: تفسیر قرآن می بایست در حوزه های علمیه برای طلبه ها مطرح باشد و آنان با این مصحف شریق انس پیدا کنند ولو اینکه هفته ای چندآیه را از روی کتب تفسیری با معانی و پیام ها مطالعه نموده و پیرامون آن تدبر نموده و نکات آن را استخراج کنند.

وی ضمن اشاره به پایان نامه هائی که در حوزه علوم قرآنی نوشته می شوند اما در مهجوریت می ماند، ابراز کرد: باید در سراسر زندگی از این کتاب سراسر نور استفاده نمود و قرآن را در زندگی وارد کرد، باید مردم طعم این کتاب را بچشند و رفع مشکلشان را در آن ببینند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که هر حرف قرآن یک نکته و پیام دارد، خاطر نشان کرد: باید طلاب حوزه های علمیه با قرآن مانوس باشند و تفاسیری که طرح می شود نیز شیرین، کوتاه و مفید باشد تا بر جان مخاطب بنشیند؛ مصداق آیات قرآن را تفسیر به روز نموده و از همه حروف قرآن، نکات اجتماعی آن را استخراج کنید و در اختیار جامعه قرار دهید تا این کتاب از مهجوریت خارج شود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان نیز ضمن استقبال از انس بیشتر طلاب با این کتاب آسمانی و برنامه ریزی برای تحقق این امر در سطح حوزه، به ارائه گزارشی از طرح هرچه بیشتر موضوعات قرآن در نظام جامع آموزش حوزه علمیه خراسان پرداخت و گفت: از آثار شما در حوزه علمیه خراسان استفاده خواهیم بود همانطور که عقیده بسیاری از بزرگان دین در طول تاریخ این بود که اگر می خواهید مردم به قرآن و پیام های این کتاب آسمانی روی بیاورند، باید با قران مشکلشان را حل کنید و این بیانات سیر تاریخی نیز دارد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha