دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اراک

حوزه/ نشست فرهنگی با موضوع وداع ماه رمضان و شرح دعای ۴۵ صحیفه سجادیه در مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست فرهنگی با موضوع وداع ماه رمضان و شرح دعای ۴۵ صحیفه سجادیه امروز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میر مهدی مدیر حوزه علمیه المهدی در مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمهدی بیان کرد: اصولاً یکی از ادب‌هایی که انسان باید رعایت کند، وداع با ماه مبارک رمضان می‌باشد لذا ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و مغفرت و ماه گسترش خوان الهی است ائمه بزگوار علیهم السلام و رسول گرامی اسلام(ص) به ما یا دادند این ادب را رعایت کنیم و با ماه رمضان وداع کنیم.

وی افزود: وداع با ماه رمضان، هرگز به معنای وداع با ویژگی های ارزشمند این ماه نیست. بنابراین، اگر صفات پسندیده ای چون پهن کردن سفره اطعام، حضور در محافل دینی، قرائت قرآن، شب زنده داری و پرهیز از محرمات را حفظ کنیم، می توانیم همواره و تا رمضان بعد، از پیامدهای معنوی آن بهره ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین میرمهدی تصریح کرد: امام سجاد علیه السلام در فرازی از دعا ۴۵ صحیفه سجادیه میفرمایند: این ماه در میان مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده هست (ماه نزول قرآن) اگر اهمیت نداشت که خداوند آن را ظرف نزول قرآن قرار نمی‌داد.

این استاد حوزه اظهار داشت: خصوصیات ماه رمضان که نفس تسبیح و خواب عبادت و همدمی بسیار زیبا و نیک با ما داشت، سود برتری از سودهای عالم به ما می رساند و دعا مستجاب میشود .

حجت‌الاسلام والمسلمین میرمهدی با تاکید بر وظایف ما در این ماه به حدیثی از امیرالمؤمنین اشاره کرد که امام علیه السلام میپرسد یا رسول الله افضل اعمال در این ماه چیست ؟ فرمود: دوری از محرمات الهی و پیامبر(ص) به گریه افتاد و فرمود یا علی در این ماه حرمت تو شکسته می‌شود و محاسنت به خون سرت خضاب میشود و شقی‌ترین افراد فرق تو را میشکافد علی علیه‌السلام پرسید آن روز دینم سالم است؟ پیامبر (ص)میفرمایند : بله

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha