دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1149539
۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
تصاویر/ برگزاری افطاری وحدت در روستای بلال ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: اگر امت واحده اسلامی در کنار هم نباشد طعمه گرگ های تا بن دندان مسلح خواهند شد و اگر وحدت و اتحاد را در بین خود حفظ کنند نظام های استکباری و غربی هرگز نمی توانند به مقصد و مقصود خود در ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و چپاول ثروت آن ها برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی شامگاه سه شنبه در مراسم افطاری وحدت که در مسجد جامع روستای بلال حبشی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: وحدت در انقلاب اسلامی به تبعیت از ائمه معصومین یک راهبرد است و انگلیسی ها هنرشان ایجاد اختلاف است و یکی از گسلها و شکافهایی که همیشه انگلیسی‌ها استفاده کرده‌اند، شکاف بین شیعه و سنّی بوده. و انقلاب اسلامی برای مقابله با این تفکرات ضد انسانی غربی ها، خصوصا انگلیسی ها، مسئله وحدت در جهان اسلام را مطرح و از آن به عنوان یک راهبرد دفاع و حمایت می کند.

وی افزود: اتّحاد مسلمانان یک فریضه‌ی قطعیِ قرآنی است؛ این یک چیز دلبخواه نیست؛ این را به عنوان یک وظیفه باید نگاه کنیم. قرآن دستور داده: وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا؛ یعنی حتّی در اعتصام به حبل‌الله هم با اجتماع باید این کار را انجام بدهید. و آیات متعدّد دیگری که در قرآن است مثل، «وَ لا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَ تَذهَبَ ریحُکُم» ضرورت وحدت و همدلی را نشان می دهد.

کارشناس دینی تصریح کرد: یکی از مهم ترین وجه اشتراک و شاخص وحدت امت اسلامی مسئله فلسطین است، غربی ها و نظام استکباری امروز بدون توجه به مسئله شیعه یا سنی بودن، در جای جای ممالک اسلامی، مسلمین را قتل عام می کند که نمونه بارز آن را می توان در غزه و فلسطین مشاهده کرده که رژیم سفاک صهیونیستی با حمایت کامل غربی ها دست به نسل کشی می زند. و تنها راه نجات فلسطین وحدت امت اسلامی است.

وی ادامه داد: این که امام امت آخرین جمعه ماه رمضان را به نام روز قدس نام گذاری کردند، نشان از چشم انداز امام راحل برای امت اسلامی داشت و اگر امت واحده اسلامی در کنار هم نباشد طعمه گرگ های تا بن دندان مسلح خواهند شد و اگر وحدت و اتحاد را در بین خود حفظ کنند نظام های استکباری و غربی هرگز نمی توانند به مقصد و مقصود خود در ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و چپاول ثروت آن ها برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha