دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ حجت‌الاسلام زاهدی‌پور گفت: حذف مطلق کارت سوخت جایگاه‌داران دور از تدبیر و مدیریت است، هم موجب نارضایتی داخلی می‌شود و هم جایگاه کشور را در نگاه خارجی تنزل می‌دهد که گویا در کشور قحطی وجود دارد، اصولاً سؤال اساسی این است که چرا در این زمینه از مردم و به ویژه جوانان فعال نظرخواهی نمی‌شود؟ 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امام جمعه خرمدره در خطبه‌های نماز عید فطر، اظهار داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب بر وجود ایرادات فراوان در کنار پیشرفت‌های فراوان است، پس مسئولان باید با تدابیر لازم از جمله تلاش برای تحقق شعار سال، نسبت به حل مشکلات اقدام کنند.

وی با اشاره به وجود تلاش‌هایی در دانشگاه‌ها برای اینکه دانشجویی ایرانی، تشخّص خود را در دنباله‌روی از غرب بداند، خاطرنشان کردند: تشکل‌های دانشجویی باید در مقابل این تلاش‌ها فعالانه بایستند.

امام جمعه خرمدره گفت: واقعاً این خیانت قابل تحمل نیست، چرا باید متولیان مربوطه آنقدر کوتاهی کنند که برخی اساتید در حضور دانشجویان موضوعاتی را مطرح کنند.

وی با انتقاد از طرح خام حذف کارت سوخت و البته عدم نظرخواهی از مردم در اجرای امثال این طرح‌ها، یادآور شد: حذف مطلق کارت سوخت جایگاه‌داران دور از تدبیر و مدیریت است، هم موجب نارضایتی داخلی می‌شود و هم جایگاه کشور را در نگاه خارجی تنزل می‌دهد که گویا در کشور قحطی وجود دارد، اصولاً سؤال اساسی این است که چرا در این زمینه از مردم و به ویژه جوانان فعال نظرخواهی نمی‌شود؟

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به تلاش برای کاهش مصرف بنزین خودروها با افزایش کیفیت از سویی و افزایش تدریجی قیمت بنزین متناسب با وضع معیشت مردم، گفت: در کنار مناسب‌سازی ناوگان‌ حمل و نقل عمومی به لحاظ کمی و کیفی، بهترین راه برای مدیریت سوخت کشور است.

وی ادامه داد: حداقل ۷۰ درصد افزایش مصرف سوخت متوجه خودروسازان و نبود ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب است که ما هیچ برنامه‌ای در این زمینه نداریم، همچنانکه در ارتباط با کنترل تصادفات هم فقط بر افزایش جریمه‌ها تأکید می‌کنیم که البته درآمد چند هزار میلیارد تومانی برای دولت‌ها دارد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور بیان کرد: این در حالی است که اگر در کنار افزایش جریمه‌ها متناسب با مجموع تورم شش سال گذشته به افزایش کیفیت خودرو و بهبود قیمت و ارتقاء کمیت و کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی می‌پرداختیم، قطعاً امروز هم آمار تصادفات و هم آمار کشته‌ها و مصدومان تصادف به مراتب کمتر از امروز بود.

وی تصریح کرد: چنین عملکردهایی حاکی از آن است که ما به چیزی جز اقدام سلبی و محدود کننده نمی‌اندیشیم و برنامه ایجابی نداریم.

وی ضمن تشکر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس، هویت انسانی و جهانی محور مقاومت را به نمایش گذاشت و قطعاً روز به روز موجب تزلزل هر چه بیشتر پایه‌های رژیم جعلی صهیونیستی خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha