سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشست عدالت و عدالت‌خواهی جنبش دانشجویی از نگاه رهبر معظم انقلاب

اکبری با بیان اینکه در عدالتخواهی نباید از مرز عدالت و حق خارج شویم، تصریح کرد: در این رویکرد قانون‌گرایی از اهمیت بسیاری برخوردار است و دانشجو و جوان مطالبه‌گر باید مراقب باشد که در مطالبه‌گری از قانون جدا نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر کمال اکبری در نشست «عدالت و عدالت‌خواهی جنبش دانشجویی از نگاه رهبر معظم ‌انقلاب» که به همت خبرگزاری حوزه در سالن جلسات مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: اساسا خداوند متعال پیامبران و کتب آسمانی را برای پدید آوردن عدل و قسط نازل کرده است.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه فلسفه اصلی حکومت اسلامی عدل و قسط است، مطرح کرد: وجود عدالت و اقامه عدالت در جامعه اصل اساسی در یک جامعه و حکومت اسلامی است.

رئیس دانشکده صداوسیما قم با بیان اینکه هرچه عدالت در جامعه را بیش‌تر کنیم، پایه‌های حکومت اسلامی در جامعه مستحکم‌تر خواهد شد، عنوان کرد: حکومت اسلامی از عدالت گریزان نیست بلکه یک مطالبه‌گر در عرصه عدالت است.

ببینید:

وی با اشاره به اینکه عدالت در تمام شئون حکومت باید باشد، خاطرنشان کرد: یکی از شئون عدالت در علم و علم آموزی است و اگر دیدیم استادی عدالت گستر نیست باید درخصوص او تجدید نظر شود.

اکبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری از عبارت‌های پرتوان، پرانگیزه و عدالت‌خواه برای دانشجویان استفاده می‎‌کنند، تصریح کرد: روح جوان به عدالت نزدیک‌تر است و مقام معظم رهبری نیز به این ویژگی دانشجویان توجه دارند.

وی با بیان اینکه جلوه‌های عدالت‌خواهی دانشجویی بسیار پررنگ است، یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با دانشجویان تاکید فرمودند که عدالت‌خواهی دانشجویان با دیگران باید متفاوت باشد و از دانشگاه‌هایی که در آن حضور دارند، عدالت‌خواهی را آغاز کنند.

رئیس دانشکده صداوسیما استان قم با اشاره به اینکه متاسفانه در مواردی در فهم معنای عدالت اشتباهاتی صورت می‌گیرد، بیان کرد: در مطالبه عدالت باید دقت کنیم که نارسایی‌ها شناسایی شده و اصل و فرع جابجا نشود.

وی با بیان اینکه شتاب‌زدگی در پیگیری و اجرای عدالت موجب نارسایی عدالت می‌شود، ابراز کرد: همواره افشاها نمی‌تواند مساوی با اجرای عدالت باشد و برخی رسانه‌ها نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.

اکبری با اشاره به اینکه برخورد تبعیض آمیز در مطالبه عدالت مشکل‌ساز است، اظهار کرد: در مواردی توجه به یک موضوع موجب می‌شود از ده‌ها موضوع مهم غافل شویم درحالی که عدالت‌خواهی باید در تمام ابعاد و حوزه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای هستیم که به امید ظهور امام عدل گستر نشسته‌ایم، مطرح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که ما یک جامعه آرمان‌گرا و عدالت‌خواه هستیم.

رئیس دانشکده صداوسیما استان قم با اشاره به اینکه برای مطالبه عدالت نیازمند روش‌های مناسب هستیم، عنوان کرد: روش‌های مطالبه‌گری عدالت یک موضوع بسیار مهم است چراکه اگر مطالبه‌گری را با روش درست انجام ندهیم موجب بهانه‌ دادن به دشمن می‌شود.

اکبری با بیان اینکه در عدالتخواهی نباید از مرز عدالت و حق خارج شویم، خاطرنشان کرد: در این رویکرد قانون‌گرایی از اهمیت بسیاری برخوردار است و خود دانشجو و جوان مطالبه‌گر باید مراقب باشد که در مطالبه‌گری از شرع و قانون جدا نشود.

وی با اشاره به اینکه توجه به اساتید مهم و برجسته از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: در مواردی افرادی که مطالبه‌گر و عدالت‌خواه هستند بدون مشورت با دیگران از فهم دقیق یک موضوع غافل می‌شوند.

رئیس دانشکده صداوسیما استان قم با بیان اینکه باید در خواسته‌ها تعادل داشته باشیم، یادآور شد: اگر تعادل نداشته باشیم موجب کاریکاتوری شدن جامعه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید خودشان را در معرض مطالبه‌گری قرار داده و روحیه انتقادپذیری داشته باشند، بیان کرد: عدالت‌خواهی نباید حول محور افراد شکل بگیرد بلکه باید در محور آرمان‌ها باشد.

اکبری با بیان اینکه باید فهم درستی از عدالت و عدالت‌خواهی در جامعه تبیین شود، اظهار کرد: این موضوع نیازمند برگزاری جلسات متعدد است تا به یک باور مهم در جامعه تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع عدالت و عدالت خواهی جای بحث بسیاری دارد، مطرح کرد: از خبرگزاری حوزه که به این موضوع مهم پرداخته است تقدیر داریم.

رئیس دانشکده صداوسیما استان قم با بیان اینکه جای پرداختن به این مباحث حوزه است، عنوان کرد: امیدواریم با تبیین بیش‌تر این موضوع شاهد تحول در جامعه باشیم.

مشروح کامل نشست، کلیپ‌ها و فیلم کامل هم به زودی در خبرگزاری حوزه منتشر می شود.

انتهای پیام

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha