سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: مردم شناخت چندانی از زندگی طلاب ندارند و گاها برداشت های غلطی در این زمینه دارند و این به دلیل آبروداری روحانیون است و هیچکس خبردار نیست که بخشی از طلاب به خاطر ناتوانی در تامین مسکن مجبور به مهاجرت به روستا ها شده اند و زندگی دور از خانواده و زادگاه را انتخاب کرده اند چرا که مسکن از جمله مشکلات زندگی بخش قابل توجهی از طلاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری شامگاه دوشنبه در جلسه جامعه روحانیت شیراز که با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در مجتمع قدوسی دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: حضور نمایندگان مراجع بزرگوار تقلید در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام می تواند وسیله انتقال پیام ها و مسائل مردم به مراجع تقلید و منشأ خیر و برکت برای عموم مومنین باشد.

وی با اشاره به مشکلات روحانیون شیراز افزود: شرایط طلبگی کفاف زندگی حداقلی خیلی از طلاب و روحانیون را نمی دهد و مجبور هستند برای اداره و گذراندن زندگی به کارهای دیگر نیز بپردازند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: مردم شناخت چندانی از زندگی طلاب ندارند و گاها برداشت های غلطی در این زمینه دارند و این به دلیل آبروداری روحانیون است و هیچکس خبردار نیست که بخشی از طلاب به خاطر ناتوانی در تامین مسکن مجبور به مهاجرت به روستاها شده اند و زندگی دور از خانواده و زادگاه را انتخاب کرده اند، چرا که مسکن از جمله مشکلات زندگی بخش قابل توجهی از طلاب است.

مسئول حوزه علمیه محمودیه گفت: در فارس تنها سه نفر از مراجع بزرگوار اقدام به پرداخت شهریه آموزشی می کنند و این مقدار تاثیر چندانی در اداره زندگی حداقلی طلبه ها ندارد به ویژه اینکه در خصوص معمرین و طلاب عائله مند و روحانیونی که دچار بیماری هستند گرفتاری های زیادی وجود دارد و وجود همه این مشکلات در کنار هم باعث شده که روحانیون نتوانند به صورت مطلوب به وظایف دینی خود در قبال جامعه بپردازند.

وی اضافه کرد: ترویج اخلاق نیز از مسائل با اهمیت امروز در حوزه های علمیه استان است که ضرورت دارد مراجع گرانقدر تقلید با فرستادن مداوم اساتید برجسته اخلاق از حوزه‌های علمیه قم و نجف باعث تربیت طلاب مهذب در استان فارس گردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha