سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
یزدانشهر

حوزه/ در نشستی علمی با حضور کارشناس مذهبی، ابعاد مختلف حجاب و وظایف زنان و مردان در این زمینه با محوریت آیه ۵۹ سوره احزاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، در نشستی علمی با عنوان "بررسی حجاب در سوره احزاب و کاربرد آن در جامعه امروز" که با حضور سرکار خانم فیروز قادری، مبلغ حوزه علمیه، برگزار شد، به ابعاد مختلف حجاب و وظایف زنان و مردان در این زمینه در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران نرجس(س) یزدانشهر پرداخته شد.

خانم قادری در این نشست با اشاره به آیه ۵۹ سوره احزاب، خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه خطاب به پیامبر (ص) می فرماید: "ای پیامبر! به همسران و دختران خود بگو که حجاب خود را به طور کامل بر گیرند و از گریبان و گردن خود تا پایین بدنشان را بپوشانند. "
وی با طرح این سوال که چرا خداوند این دستور را به طور مستقیم به زنان نداده و خطاب به پیامبر (ص) فرموده است، به تشریح وظایف متقابل زنان و مردان در زمینه حجاب پرداخت.

خانم قادری گفت: خطاب به پیامبر (ص) در این آیه نشان دهنده وظیفه سنگین مردان در ترویج حجاب و جلوگیری از بدحجابی است.

وی افزود: همچنین خطاب به "زنان و دختران پیامبر" در این آیه، وظیفه ذاتی زنان در حفظ حجاب و الگوبرداری از همسران و دختران پیامبر (ص) را گوشزد می کند.

خانم قادری در ادامه به نزول این آیه اشاره کرد و گفت: طبق روایات، این آیه زمانی نازل شد که زنان مدینه برای شرکت در نماز جماعت شبانه با مشکلاتی مواجه بودند و مورد آزار و اذیت مردان هرزه قرار می گرفتند.

وی افزود: خداوند در این آیه به زنان دستور می دهد تا با حجاب کامل در اجتماع حاضر شوند و از این طریق، مانع سوء استفاده افراد سودجو شوند.

خانم قادری با بیان اینکه حجاب به معنای گوشه گیری و انزوا نیست، تصریح کرد: آیه مورد بحث بر حفظ عفاف و حیا در کنار پوشش مناسب تاکید دارد.

وی در پایان سخنان خود به حضور زنان با حجاب کامل در مسجد پس از نزول این آیه اشاره کرد و گفت: این امر نشان می دهد که حجاب مانعی برای حضور فعال زنان در جامعه نیست، بلکه ابزاری برای حفظ کرامت و ارزش های انسانی آنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اااا IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    اگه رادان صبح به صبح بره تواین کلانتری ها و اماکن نیروی انتظامی بریزشون بیرون وبگه کارمندبانک نیستین که پشت میزبشینین و منتظرارباب رجوع باشین و برین تو خیابونها از بی حجابی تا کیف قاپی و گوشی قاپی همش تموم میشه مامور باید توخیابون گشت بزنه تا قانونشکن حساب کاردستش بیاد؛گوشیمو دزد زده رفتم کلانتری میگه ساعت اداری بیا ساعت اداری رفتم تا هشت داخل راه نمیدن هشت پرسنل میان تانه صبحانه خورونه نه هم شکمشون بادمیکنه گوشی میگیرن دستشون ورمیرن