دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1150738
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کتابخوانی

حوزه/  نشست علمی با عنوان "نقش کتاب و کتاب‌خوانی در رشد فرزندان" با حضور سرکار خانم احمدی، مبلغ حوزه، در مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) یزدانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نشست علمی با عنوان "نقش کتاب و کتاب‌خوانی در رشد فرزندان" با حضور سرکار خانم احمدی، مبلغ حوزه، در مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) یزدانشهر برگزار شد.

در این نشست، خانم احمدی، در نشست علمی با عنوان "نقش کتاب و کتاب‌خوانی در رشد فرزندان" در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) یزدانشهر ضمن اشاره به خطرات سرگرمی‌های دیجیتال برای نسل خردسال، کتاب‌خوانی را بهترین راهکار برای دوستی با کودکان دانست.

وی با بیان این مطلب که کتاب‌خوانی، فرزندان را صبور، اهل تفکر و با عزت نفس بالا پرورش می‌دهد، به فرمایش مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد که قصه‌های خوب، سازنده شخصیت کودک هستند.

خانم احمدی در ادامه لزوم قرار دادن کتابخانه در دسترس کودکان را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید از سنین پایین، مفاهیم انواع کتاب در گوش کودکان زمزمه شود زیرا در این سن، کودک در حال ضبط و ذخیره لغات جدید است.

وی با بیان ویژگی‌های سنی کودکان در ارتباط با کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار داشت: ۰ تا ۲ سالگی: درست همان زمانی است که باید مفاهیم انواع کتاب در گوش بچه‌ها زمزمه شود، ۲ تا ۴ سالگی: در این سن، کتاب هر چه بیشتر تصویر داشته باشد برای کودک جذاب‌تر است.و ۴ تا ۶ سالگی: بهترین زمان برای خرید کتاب همراه با کودک و اجازه دادن به او در انتخاب کتاب است.

خانم احمدی بیان کرد: با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان، می‌توانیم نسلی با اندیشه‌های خلاق و پویا تربیت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha