دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1150754
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
تصاویر/ دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با آیت الله اعرافی

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه ادارات به حق و حقوق موقوفات پایبند باشند و با وقف همراهی شود تا نیات واقفان محقق شود، گفت: مردم هم حقوق موقوفه ها را بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ در دیدار حجت الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، اظهار کرد: موقوفاتی در اختیار ادارات تعیین تکلیف شوند.

ببینید:

تصاویر دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با آیت الله اعرافی

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه ادارات به حق و حقوق موقوفات پایبند باشند و با وقف همراهی شود تا نیات واقفان محقق شود، افزود: مردم نیز حقوق موقوفه ها را بدهند، البته در طبقات پایین‌تر جامعه نیازمند ملاحظه هستیم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: اگر به درستی از وقف استفاده شود، این سنت حسنه می‌تواند تحولات خوب و مطلوبی را در جامعه ایجاد کند.

حق و حقوق موقوفات پرداخت شود

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری نیز اظهار کرد: اوقاف در قم از ظرفیت های خوبی برخوردار است و با حمایت لازم می‌توانیم اقدامات بزرگی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه نیازمند حمایت از اوقاف هستیم، مطرح کرد: در استان قم برخی پروژه‌های اقتصادی را آغاز کردیم که در صورت بهره‌برداری و واگذاری آن‌ها موقوفات درآمد بهتری خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه یکی از علت‌هایی که در دوره صفویه وقف رشد کرد این بود که در آن دوره حتی دست‌اندرکاران نیز به وقف پایبند بودند، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های ما همکاری با حوزه‌های علمیه است.

تکمیل می شود...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha