چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دیدار مسئولان عالی حج و زیارت با آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر کاهش هزینه های حج، تصریح کردند: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسأله باعث شده کسانی که سالیان درازی در نوبت بوده اند، اکنون به علت گرانی متأسفانه از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت، مشکلات حج را زیاد ولی قابل حل دانستند و اظهار داشتند: حج سفر بسیار پربرکتی است، اما متاسفانه سال به سال مشکل تر می شود، که لازم است با تدبیر مشکلات را برطرف کرد.

ببینید:

دیدار مسئولان عالی حج و زیارت با آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی به روایت تصویر

معظم له یکی از مشکلات را طولانی شدن سفر حج عنوان کردند و افزودند: طولانی شدن سفر حج تا چهل روز و یا بیشتر باعث بروز مشکلاتی می شود که باید به آن توجه کرد.

ایشان با تأکید بر کاهش هزینه های حج، اظهار کردند: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسأله باعث شده کسانی که سالیان درازی در نوبت بوده اند، اکنون به علت گرانی متأسفانه از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی فلسفه حضور بعثه های مراجع عظام تقلید در حج را خدمت رسانی به حجاج دانستند و تصریح کردند: چنانچه بعثه های مراجع نباشند، حاجیان در مناسک حج دچار مشکل می شوند، لذا شایسته است زمینۀ حضور آنان تسهیل شود.

ایشان با تأکید بر انتخاب روحانیون آموزش دیده برای کاروان ها، بیان کردند: روحانیون کاروان ها وظیفه راهنمایی و آموزش معارف و مناسک حج را بر عهده دارند و باید برای این امر توانا باشند و حجاج را به درستی راهنمایی کنند.

در ابتدای این دیدار نمایندۀ ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حج ۱۴۰۳ ارائه کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha