شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
خانم عباسی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: توکل، تبسم، توسل و تلاش چهار راهبرد مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان روز گذشته در اولین جلسه شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال ۱۴۰۳ ضمن عرض سلام و خوش آمدگویی و قبولی طاعات و عبادات و تبریک سال جدید به همکاران این مدیریت با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع) در خطبه ۱۹۲، اظهار داشت: از نشانه‌های متقین، این است که در دینداری نیرومند و در عین دور اندیشی، نرم خو هستند.

وی در ادامه درباره ی اوصاف متقین گفت: انسان ریاکار هم می‌تواند شبیه سازی کند مثل عمرسعد، که نافله شب می‌خواند و قرائت قرآنش، همراه با حزن بود ولی مرتکب آن جنایات شد، لذا مومن حقیقی علاماتی دارد که دیگران نمی‌توانند شبیه سازی کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان اظهار کرد: شخصی که هر کاری می‌خواهد انجام دهد، هر سخنی که می‌خواهد بگوید، هر انتخابی که در زندگیش می‌خواهد داشته باشد از قبل عاقبت آن کار را می‌بیند، می‌شود دوراندیش.

توکل، تبسم، توسل و تلاش چهار راهبرد مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید


وی در ادامه با اشاره به این که(قوه فی دین) و (حزما فی لین) یعنی متقین در عین این که نرم خو هستند دور اندیش هم هستند، یادآور شد: این گونه نیست که نتیجه نرم خویی آن‌ها به ساده اندیشی و ساده لوحی تعبیر شود در عین نرمی و آرامی و انعطاف پذیری عاقبت اندیشی هم دارند.

خانم عباسی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری(حفظه الله) و اهمیت پیوست برنامه‌های فرهنگی به طرح‌های اقتصادی، خاطرنشان کرد: فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است چون فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می‌کنیم و همه چه بخواهند، چه نخواهند، هوا را تنفس می‌کنند و به هوا برای ادامه حیاتشان نیاز دارند.

کارشناس دینی بیان کرد: ما طلاب مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان باید در جهاد تبیین و گسترش امر فرهنگی بکوشیم، به خصوص فضای گفتمانی جامعه را قرآنی کنیم.

وی با بیان طرح سیر مطالعاتی در جلسه شورای اداری برای همکاران این مجموعه به معرفی چند کتاب پرداخته و اظهار کرد: چهار کتاب (آن گاه که فعالیت‌های فرهنگی پوچ می‌شود، چگونگی فعلیت یافتن باورهای دینی، چگونه می‌توانم اعتقادات خودم را به فعلیت برسانم، چگونه می‌توانم گفتمان قرآنی را به فعلیت برسانم از آقای طاهرزاده) از کتابهای مفیدی هستند که لازم است افراد دغدغه مند آن را مطالعه کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان تصریح کرد: مردم ما می‌توانند به‌واسطه قرآن نیازهای خودشان را برطرف کنند؛ طبق فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری که فرمودند، گفتمان قرآن تبدیل به گفتمان غالب جامعه شود، باید دانش آموزان ما با قرآن مانوس شده به گونه‌ای که وقتی در کنار یکدیگر هستند، براساس آیات قرآن فکر کنند، حرف بزنند و مسائل را حل کنند.

وی با اشاره به حدیث پیامبراکرم (ص) افزود: هیچ بنده‌ای نمی‌تواند حسرت بخورد که جواب این مشکل در قرآن نیست، بلکه تا روز قیامت تمام جواب مشکلات مردم در قرآن است.

خانم عباسی اظهار کرد: لازمه گفتمان سازی قرآنی این است که آنقدر کار شود، آنقدر مسلم شود که از نقشه شهری اسلامی تا رفتار اجتماعی و تربیت خانوادگی، همه قرآنی شود که ان‌شاءالله با یک طراحی جدید تمام مسائل با نقشه و راهبرد قرآنی حل شود و به نقطه مطلوب برسد.

وی یادآور شد: در قرآن آیات مختلفی در بخش تعلیم، تربیت، فرهنگ، فرهنگ سازی پوشش در قرآن، فرهنگ سازی غذا خوردن در قرآن، فرهنگ سازی همسایه داری، وجود دارد.

کارشناس دینی تصریح کرد: با توجه به طراحی جدید در زمینه آیات کلیدی قرآنی، باید سراغ آیات کلیدی رفت و به حفظ آیات قرآن توصیه شود و همه باید فضای زندگی و اجتماعی خودشان را با آیات توامان کنند.

وی با اشاره به طرح مسطورا با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه های قرآنی، ابراز کرد: ان‌شاءالله هر معاونت با الگو گرفتن از این طرح از چشم انداز افق۱۴۱۴ و سیاست‌های تعریف شده کار را پیش ببرد و چشم انداز یکساله داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان خاطرنشان کرد: هدف جهاد تبیین که طبق بیانات حضرت آقا، دین و معارف قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) است باید به گونه‌ای باشد تا جوابگوی شبهه‌های پراکنده در جامعه و افکار عمومی باشد، لذا لازم است هر سه معاونت یک کار واحد برای میدان‌های عملیاتی طراحی و اجرا کنند.

در پایان خانم عباسی با اشاره به اینکه همیشه هم تلاش، عامل خوشبختی و شادکامی نیست بلکه تحمل کردن و صبور بودن و پذیرفتن بعضی مسائل نیز در خوشبختی دخیل است، افزود: ان‌شاءالله راهبرد امسال مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان توکل، توسل، تبسم و تلاش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha