پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حاج علی اکبری

حوزه/ خطیب جمعه این هفته تهران گفت:‌ عملیات «وعده صادق»‌ سیلی آبداری به روی امپریالیسم جهانی و صهیونیست تبهکار بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته تهران، گفت: آنچه که در درون ما باشد مانند آنچه که در درون درخت‌ها است، در بهار قیامت آشکار می‌شود و انسان‌ها نیز تقسیم می‌شوند؛‌ این نیز بهار قیامت است. اولیای خدا نیز به ما سفارش کردند که اگر بهار را دیدید از آن روز بزرگ یاد کنید.وی افزود:‌ چهره‌ها آن روز متناسب با داشته‌ها و اعمال است که در قیامت آشکار می‌شود، درست همانند وضعیت بهار،‌ خار در بهار رسوا می‌شود و گل آبرومند می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد:‌ بعد از ماه مبارک رمضان مهمترین توصیه به تقوا عبارت است از اینکه مومنین آنچه که از دستاوردهای ماه مبارک رمضان نصیب کردند و به دست آوردن را محافظت کنند؛ سرود جاری بر لب‌های مومنین در ماه شوال خردمندانه است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد:‌ از مجاهدت فرهنگی که عزیزانمان در ماه مبارک رمضان داشتند، خصوصا عطرافشانی قرآنی که صورت گرفت صمیمانه تشکر می‌کنم.نقش صدا و سیما در این زمینه ستودنی بود؛ برنامه خوب و بی بدیل محفل هم نشان داد که می‌شود با ابتکار و ظرفیت شناسی و استفاده درست از فرصت‌ها میلیون‌ها انسان با علایق گوناگون و اقشار مختلف را پای یک برنامه قرآنی و دینی نشاند .

وی مطرح کرد:‌ از عزیزانم در ستاد برگزاری نماز عید فطر نیز صمیمانه تشکر می‌کنیم به دلیل ابتکاراتی که داشتند؛ ارتقای کیفی برنامه‌ها برای برگزاری بزرگ‌ترین نماز عید جهان محسوس بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به چهلمین روز درگذشت آیت الله امامی کاشانی،‌ گفت:‌ چهلمین روز درگذشت عالم مجاهد و خدوم آیت الله امامی کاشانی فرصتی است برای قدرشناسی از همه خدمات و مجاهدت‌های علمی، تربیتی، اجتماعی و فرهنگی این عزیز سفر کرده که به گردن بنده و دوستانم و البته همه نمازگزاران تهران حق بزرگی دارند؛ به روح مطهرشان درود می‌فرستیم.

وی ادامه داد:‌ روز ارتش را که پشت سر گذاشتیم به سلحشوران ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح تبریک عرض می‌کنیم و تبریک مضاعف داریم برای نیروی زمینی مقتدر ارتش جمهوری اسلامی ایران.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد:‌ از تیم ملی آزاد و فرهنگی کشتی که افتخار دیگری را خلق کردند و از حیثیت ایران عزیزمان دفاع کردند و پرچم ایران را برافراشته کردند صمیمانه تشکر می‌کنیم، مخصوصاً به دلیل تلاش‌های فرهنگی که داشتند در زنده نگه داشتن نام شهدای عزیزمان.

وی با اشاره به سیل جنوب کشور، مطرح کرد: اولاً بارش‌ها به لطف خداوند در امسال خیلی بهتر بوده است، اما این بارش‌های اخیر در بعضی از مناطق جنوبی کشور نیز خسارت‌هایی را به بار آورد؛ لازم است از ستاد بحران و شخص وزیر کشور و مخصوصاً هلال احمر که در میدان حاضر شدند صمیمانه تشکر کنیم؛‌ از مسئولین محترم توقع داریم با بررسی مطالعه دقیق‌تر مشاهده کنند که برای آینده این گونه مناطق چه باید کرد.

وی دو نکته را در ادامه سخنان خود حائز اهمیت دانست و افزود:‌ مطلب اول، در چند سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری چه در دیدار کارگزاران و چه در نماز عید فطر، دوستان بنده شنیدید که در برابر حماسه‌های بزرگی که ملت عزیز و با وفا و صبار خلق می‌کنند مخصوصاً اتفاقات اخیر در حضور انتخابات و ماه رمضان و روز قدس و عید سعید فطر، ایشان تشکر صمیمانه داشتند. البته ایشان فرمودند که تشکر عملی لازم است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت:‌ چند نکته در رابطه با تذکر عملی عرض کنم که کاملاً ناظر بر مسئولان و خادمان ملت است، مسئولان باید در عمل با خدمت و تدابیرشان امور زندگی مردم را تسهیل کنند.

وی بیان کرد:‌ نکته مهم این است که مسئولین محترم کشور بررسی کنند که نقطه نارضایتی مردم در کجاها است؛ از خود مردم و جوانانمان کمک بگیرند هم برای شناسایی این نقاط و هم برای چاره جویی و حل مشکلات.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در بخش دیگران سخنان خود با اشاره به عملیات «وعده صادق»، گفت: عملیات صادق یک عمل تنبیهی و یک واکنش حداقلی و البته فعال و پشیمان کننده بود.وی تصریح کرد:‌ سیلی آبداری به روی امپریالیسم جهانی و صهیونیست تبهکار بود و این یک طوفان الاقصی ایرانی بود؛‌ دو سیلی مبهوت کننده در یک زمان نسبتاً نزدیک انجام شد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد:‌ مسئله در مقیاس به نظر می‌رسد از جهت تاثیری که در حال مردم عزیزمان داشت در سطح فتح خرمشهر بود و یک فتح المبینی بود

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: عملیات وعده صادق یک عملیات ترکیبی چندوجهی بود که یک ضلعش تحقق سنت الهی بود؛ در واقع نصرتی بود که محصول ناله‌های ماه رمضان و شب‌های قدر بود. از طرف دیگر ناشی از هدایت‌های کلانی بود که این سه دهه رهبر حکیم داشتند و از سوی دیگر ناشی از مطالبه قاطعی بود که برای پاسخگویی به رژیم صهیونیستی داشتند.

وی افزود: سوم پیوند علم، صنعت و تخصص بود؛ ما با تولیدی‌های خودمان دشمن را تنبیه کردیم؛‌ چهارم هماهنگی بی نظیری بود که در قوای سه گانه کشور وجود داشت. پنجم پیوند دیپلماسی و میدان بود، وزیرخارجه ما مثل یک سردار شجاع در این میدان عمل کرد. ششم یک کار کم نقص از فرزندان در هوافضای سپاه بود. هفتم انعکاس خوب و پوشش رسانه‌ای این مطلب بود و هشتم هماهنگی و حمایت فعال و آماده‌ای بود که در جبهه مقاومت مشاهده کردیم.

خطیب نماز جمعه افزود: این عملیات از قدرت ایران رونمایی کرد و هیمنه پوشالی رژیم را در هم شکست و ما را به یک منطقه جدید و عالم جدیدی وارد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه عمیات وعده صادق در واقع عملیات و جهاد ملت بود، افزود: این ملت ما بودند که عمل کردند و یدالله فوق ایدیهم. ارتش ما مردمی‌ترین ارتش دنیا است.

وی گفت: این بازدارندگی محصول ۴۵ سال ایستادگی ملت شریف ما پای آرمان‌های اسلامی و آرمان قدس است.وی تاکید کرد: وحدت و یکپارچگی، دشمنان ما را ناراحت کرده است لذا این مهم، از کابوس موشک‌ها برای دشمنان ناراحت‌کننده‌تر است. هیچ چیزی برای امروز ما حیاتی تر از وحدت نیست. باید این اتحاد را در همه سطوح حفظ کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha