شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
علی خیاط

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خیاط، به سابقه تاریخی مبارزاتی روشن حوزه علمیه خراسان و ضرورت حفظ میراث گذشتگان اشاره کرد و گفت: سابقه مبارزاتی این حوزه در همه دوره‌ها قابل توجه است که می‌بایست به این شناسنامه پرداخته شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط در نشست با مدیر و مسئولان موسسه میراث فقاهت مشهد که در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز در عرصه جنگ روایت‌ها، اسناد در بیان حقایق نقش مهمی دارند، اظهار داشت: اصل کار موسسه میراث فقاهت ارزشمند است به طوری که مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان آن را با جدیت دنبال خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: ضمن بازنگری در تاریخ اسلام، در می‌یابیم که به رغم همه مشکلات و تلاش‌های دشمن در ایجاد دوره‌هایی برای منع تدوین حدیث، با اهتمام و تاکید اهل بیت(ع) و علماء، اسناد به دوره‌های بعدی انتقال یافته و تاریخ پیامبر اسلام(ص) نسبت به سایر ادیان و دیگر دوره‌های تاریخی، بهتر جمع آوری شده و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه تاریخ و نگهداری اسناد و تاریخچه اسلام و علماء و حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه امروزه برخی ملت‌ها که تاریخچه چندانی ندارند، به دنبال تاریخچه سازی جعلی و ایجاد هویت هستند، عنوان کرد: هویت مسئله مهمی است که بر اساس اسناد تاریخی شکل می‌گیرد و فعالیت موسسه میراث فقاهت در توجه به آن و اصالت و جایگاه تاریخی حوزه کار ارزشمندی است.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط، به سابقه تاریخی مبارزاتی روشن حوزه علمیه خراسان و ضرورت حفظ میراث گذشتگان اشاره کرد و گفت: سابقه مبارزاتی این حوزه در همه دوره‌ها قابل توجه است که می‌بایست به این شناسنامه پرداخته شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه اصالت حوزه خراسان در سیر تاریخی اهمیت و جایگاه خود را نشان می‌دهد، ابراز کرد: تاکید بر شناسنامه حوزه یک کار هویتی است، در این راستا باید شخصیت علمای بزرگ را شناخت و کسانی که تاثیرات سیاسی و علمی داشتند را مورد واکاوی قرار داد که چگونه و در چه فرایندی رشد کردند؟

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha