شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
خانم حقانی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) بوشهر با اشاره به تأثیر نگرش انسان در نوع زیستن آنها، اظهار کرد: ایمان و باور قلبی به خدا و معنویت، به زندگی انسان‌ها جهت می‌دهد و در چگونه زیستن او نقش مهم دارد و محور ارزش‌گذاری برای اندیشه‌ها و عملکردهای مردم است.

خانم گلچهره حقانی، مدیر مدرسه حضرت زینب سلام الله شهر بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، با اشاره به تأثیر نگرش انسان در نوع زیستن آنها، اظهار کرد: ایمان و باور قلبی به خدا و معنویت، به زندگی انسان‌ها جهت می‌دهد و در چگونه زیستن او نقش مهم دارد و محور ارزش‌گذاری برای اندیشه‌ها و عملکردهای مردم است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) بوشهر با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم هر گاه ایمان را مطرح می‌سازد به دنبال آن عمل را نیز بیان می‌کند، گفت: ایمان واقعی ایمانی است که نه تنها در زبان بلکه آثار آن در زندگی فردی و اجتماعی شخص نمود پیدا کند.

وی تصریح کرد: از آثار فردی معنویت در زندگی می‌توانیم به سلامتی جسمانی، سلامتی روحی روانی، خوش‌بینی به جهان خلقت و هستی، اطمینان خاطر، امیدواری، هدف‌دار شدن و نجات از پوچی، احساس عزت و ایجاد صبر و بردباری در برابر مشکلات را نام برد.

حقانی با بیان اینکه در جامعه اگر همه افراد به خدا ایمان داشته باشند مدینه فاضله‌ای که آرزوی تمام پیامبران و اولیا الهی بوده است، تحقق می‌یابد، افزود: این آرزوی هر انسانی است که در چنین جامعه‌ای زندگی کند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) بوشهر با تأکید بر اینکه مؤمنان واقعی در جامعه هیچ‌گاه به یکدیگر دروغ نمی‌گویند و حس اعتماد به یکدیگر در جامعه رواج پیدا می‌کند گفت: آن‌ها در مهرورزی و دلسوزی به هم چون یک تن هستند که اگر قسمتی از آن بیمار شود همه دچار درد می‌شوند.

وی اظهار کرد: جامعه‌ای که معنویت بر آن حاکم باشد آن جامعه به تعهدهای خود وفادار خواهد بود، امر به معروف و نهی از منکر در آن جامعه جزء واجبات دینی به حساب می‌آید و با رعایت حقوق یکدیگر بطور طبیعی از فساد و انحراف اخلاقی به دور خواهند بود.

حقانی ضمن بیان اینکه افراد جامعه توحیدی آنچه را برای خود می‌پسندند برای دیگران نیز می‌پسندند، گفت: در این جامعه حدود و حقوق دیگران محترم شمرده می‌شود، هر فردی خود را مسئول اجتماع خود می‌شمارد و با پایبندی به حقوق همدیگر در تأمین امنیت جامعه کوشا هستند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) بوشهر تصریح کرد: در جامعه‌ای که خدا محور بوده و روح معنویت و ایمان به خدای متعال در آن جامعه حاکم باشد، همه آحاد مردم فقط از یک خدا می‌ترسند و او را ناظر اعمال خود می‌دانند و در خفا و آشکار مرتکب گناه نمی‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این جامعه آحاد مردم از عدالت خدا می‌هراسند و به کسی ظلم و حق هیچ موجودی را ضایع نمی‌کنند و با اراده محکم و با توکل برخدا و ایمان به نصرت الهی بر مشکلات پیش رو فائق می‌آیند و روحیه امیدواری و احساس عزت در آن جامعه بالا رفته و از لحظه لحظه‌های زندگی نهایت استفاده را می‌برند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha