شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
سعدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آثار سعدی از گنجینه‌های عظیم فرهنگ ایرانی اسلامی ماست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی طی سخنانی در مراسم بزرگداشت سعدی که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد با بیان اینکه دوم اردیبهشت روز افتخارآمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۲۹ فروردین روز ارتش نامگذاری شده است، اظهار داشت: این دو نهاد به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شده است و دو بال و بازوی توانمند برای امنیت و آرامش کشور و منطقه هستند.

وی با اشاره به روز بزرگداشت سعدی گفت: ایشان یکی از بزرگ مردان و اندیشمندان ایرانی است که آثار ارزشمندی همچون بوستان و گلستان را از خود بجای گذاشته که این آثار گرانبها درس های بزرگ حکمت، معرفت و ... برای ما دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: گلستان سعدی گلستانی از ادب و شعر و حکمت است که با محتوای بسیار غنی و آموزنده در راه تحصیل علم و عمل، تهذیب نفس انسان ها را یاری می کند.

وی با بیان اینکه سعدی از هر دو زاویه حکمت نظری و عملی سنگ تمام گذاشته است، افزود: ایشان همچون عالم بصیر و آگاه درد و درمان را شناخته و برای آن تدبیر اندیشیده است.

آیت‌الله دری نجف آبادی، سعدی را از گنجینه‌های با عظمت در فرهنگ ایران اسلامی دانست و گفت: شاعری در تاریخ ایران، از نظر حماسی به پای فردوسی نمی‌رسد، اما سعدی در بوستان به جهاد اکبر و نفس پرداخته است.

امام جمعه اراک همچنین با بیان اینکه سعدی در آثار خود، ارکان بزرگ فرهنگ ایرانی و اسلامی را بیان و ادبیات آمیخته با محتوای خردمندانه را مطرح کرده است، گفت: ایشان در رابطه با حقوق بشر نیز سخن گفته است و در شعر معروف «بنی آدم اعضای یک پیکرند» این را به خوبی نشان داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha