شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
میرمهنای بندرریگی

حوزه/ در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از تصویر سازی گرافیکی میرمهنای بندرریگی در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به مناسبت فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس امروز آیین رونمایی از طراحی دیجیتال میرمهنای بندرریگی مبارز استکبارستیز بوشهری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از فعالان فرهنگی در مجتمع آدینه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در این مراسم اظهار داشت: میرمهنای بندرریگی شخصیت مهمی است که در دو جبهه مبارزه با استعمار هلند و همچنین افراد داخلی که هم پیمان استکبار بوده و معاهدات تجاری با هلند داشتند و در راستای تخریب او کار می‌کردند، مبارزه می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: میرمهنا در دو جبهه‌ دفاع از ملیت کشور در مقابل استعمارگران هلند و حراست از مستضعفین و حفظ اموال مردم که مورد تاراج بود به فعالیت می‌پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر نیز در ابتدای این مراسم گفت: آنچه اهمیت آبراه راهبردی خلیج فارس را دوچندان می‌کند، زیست گفتمانی در اطراف آن است که پررنگ‌ترین کلیدواژه این گفتمان، مقاومت است.

حجت‌الاسلام قادری ابراز کرد: در پنج قرن مقاومت استان بوشهر چهره‌هایی به عنوان طلایه‌دار شکوه خلیج فارس هستند که کمتر به آن‌ها پرداخته شده و امسال توسط هیئت راهبر فرهنگی استان سردار میرمهنای بندرریگی به عنوان پیوست فرهنگی روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر انتخاب شد و بناست تمام اقدامات فرهنگی با محوریت شخصیت‌پردازی و هویت‌سازی با ابعاد شخصیتی وی رقم بخورد.

وی با اشاره به کنش‌های ملی انجام گرفته در مورد شخصیت میرمهنای بندرریگی، اظهار کرد: کنش‌های ملی هم برای ایشان وجود دارد و شخصیت‌هایی که قلم قوی دارند، مثل نادر ابراهیمی که اثر «بر کرانه‌های آبی سرخ» را می‌نویسد.

گفتنی است، هلندی‌ها در سده هجدهم میلادی ۱۶ سال در جزیره خارگ مستقر بودند و در نهایت در سال ۱۷۶۶ میلادی درگیری‌های طولانی شکل می‌گیرد و در نهایت هلندی‌ها تسلیم و مغلوب میرمهنای بندرریگی ‌شدند و میرمهنا پس از ۱۶ سال به حضور هلندی‌ها در خلیج‌فارس پایان می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha