پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 1153563
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
خنداب

حوزه/ نشست اخلاقی به مناسبت روز معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری(رحمه الله علیه) در مدرسه علمیه مهدیه خنداب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه حجت الاسلام محمد صفاهانی در نشست اخلاقی که به مناسبت روز معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری(رحمه الله علیه) برگزار شد ضمن تبریک به اساتید و طلاب، تصریح کرد: در روایات به عظمت علم و علم آموزی اشاره شده است.

وی گفت: امام جعفر صادق (علیه السلام) می فرمایند «انسانها از سه حال خارج نیستند، آنها یا عالمند یا دوستدار علمند یا دنبال علم».

حجت الاسلام صفاهانی بیان کرد: اگر انسان از این سه حال خارج باشد نابود خواهد شد.

وی افزود: در جای دیگر علم از زبان پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم اینگونه معرفی شده است: «فضیلت عالم بر عابد مثل ماه تمام بر سایر ستارگان است» و همین طور امام باقر علیه السلام می فرمایند «عالمی که از علمش بهره ببرد ارزشش از هزار عابد بهتر است».

امام جمعه شهرستان خنداب افزود: در روایات آمده است که نگاه به چند چیز عبادت است که یکی از آنها نگاه به عالم دینی است این روایت هم عظمت علم و عالم را می رساند ،در جای دیگر آمده است که اگر خداوند بخواهد به کسی خیری برساند او را فقیه در دین می کند.

وی خاطرنشان کرد: شهید مرتضی مطهری رحمه الله علیه از جمله اشخاصی بود که مشمول این خیر شده بود. شهید مطهری رحمه الله علیه دارای ویژگی هایی بود که از جمله می توان به مواردی مانند تهجد، تقوا، اخلاص، تواضع، حسن سلوک، جامعیت علمی و به روز بودن، اشاره کرد.

این نشست اخلاقی با تقدیر از اساتید این مدرسه علمیه به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha