دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
نشست بصیرتی

حوزه/ حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به عملیات وعده صادق و پیروزی جبهه حق علیه باطل گفت : قدرت نظامی ایران مقابل اسرائیل، اتفاق بزرگی است که نشان از عزت امروز کشور اسلامی ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،نشست بصیرتی -فرهنگی با موضوع تفسیر آیه ۹ سوره حجرات در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک برگزار گردید.
در این نشست حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به عملیات وعده صادق و پیروزی جبهه حق علیه باطل بیان کرد: قدرت نظامی ایران مقابل اسرائیل و در حمایت از مظلوم، اتفاق بزرگی است که نشان از عزت امروز کشور اسلامی ماست.

وی به نمونه هایی در تاریخ اسلام و زمان پیامبر و امام علی علیهما السلام اشاره کرد و گفت :باید با همه‌ی توان در دل دشمنان ظالم، رعب ایجاد نمود و سازش با ظالم و کافر ممکن نیست، و جهاد و هلاک نمودن آنها لازم است.

این محقق در ادامه با توجه به تفسیر آیه ۹ سوره حجرات تصریح کرد : نزاع دو گونه است، یک، نزاع دو گروه از مومنین: واژه طایفه می‌تواند در مورد یک نفر نیز به کار می رود؛ در رفع نزاع بین دو گروه از مومنین پروردگار متعال می‌فرماید "و اصلحوا بینهما." اول صلح و اصلاح مطرح می‌شود، پس از آن، اگر یکی به دیگری ظلم نمود، باید به کمک مظلوم شتافت و ظالم را از بین برد تا امر خداوند برقرار شود. "...فَإِنْ بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَی الْأُخْرَی فَقَاتِلُوا الَّتِی تَبْغِی حَتَّی تَفِیءَ إِلَی أَمْرِ اللَّهِ ..." ، دسته دوم نزاع‌ها اختلاف بین دو طایفه از مومنین نیست و خبری از مصالحه نیست بلکه قرآن می‌فرماید: "و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه" یا در آیه ۱۲۰ سوره توبه می‌فرماید: "وَلْیَجِدُوا فِیکُمْ غِلْظَةً"، یا در جای دیگر می فرماید: "لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً" از آنان دوست صمیمی نگیرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha