چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1154069
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
تبریز

حوزه/ استاندار زنجان به مناسبت ۱۲ اردیبهشت، روز بزرگداشت مقام معلم پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، افشارچی استاندار زنجان به مناسبت ۱۲ اردیبهشت، روز بزرگداشت مقام معلم پیامی صادر کرد.

متن پیام بشرح زیر می‌باشد:

سپاس، پروردگاری را سزاست که با مهرورزی مشفقانه و توان رهای عشقِ «ن وَٱلقَلَمِ وَمَا یَسطُرُونَ»، جان تشنه آدمی را به زیور دانش و دانایی آراست و انسانیت را با بعثت آخرین فرستاده خویش، حضرت محمد (ص)، تعالی بخشید و درود بی کران بر اعتبار بخش‌های نهاد آموزش و پرورش، معلمان بی ریای این سرزمین باد که راه پیامبران و صالحان را ادامه می‌دهند.

آکنده شدن این روزها با یاد و خاطره استاد فرزانه و فیلسوف عالی مقام «شهید مرتضی مطهری» فرصتی فراهم کرده است تا دگرباره، مقام رفیع و منیع معلم به عنوان جریان ساز اصلی کلاس ادب، خرد و دانش دانش آموزان این مرز و بوم به چشم اثرگذاری نگریسته شود که معلمی، شغل انبیاست.

مدرسه به عنوان دریایی از واقعیت‌های آموزشی و حقیقت‌های پرورشی، به دنبال بدیعه پردازی و نوآوری با شناسایی استعدادها و خلق فرصت‌های یادگیری است که به راهبرانی از جنس معلم با مسئولیت پذیری خودانگیخته نیاز دارد تا با بهره مندی از مجموع توان مندی‌های درون و برون مدرسه، نقش آفرینی فراگیر دانش آموزان و هم گرایی خانواده‌ها، به ترفیع جایگاه مدرسه در گستره ایران اسلامی منتهی شود.

در روز و هفته تکریم مقام شامخ معلم، قدردان تلاش‌های کثیرتان هستم و با پاس‌داشت معلمان شهید و شاهد این مرز و بوم، شورانگیزترین و ناب‌ترین لحظه‌ها را از خدای رحمان و رحیم برایتان آرزو می‌کنم.

به پاس اهتمام در آموزش و تربیت، تمام کسانی که قافله سالار فرهنگ و خرد استان زنجان می‌باشند بر خویش، فرض و واجب دانستم در روزهای منتسب به نام معلم، از دریچه تکریم، ثناگوی مهربانی و یقین مؤمنانه شما باشم.

امید است در سالی که با عنایت مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین گشته است افق‌های روشنی چون همیشه در عرصه تعلیم و تربیت استان رقم زده شود و چراغ هدایت نسل نواندیش امروز به تأسی از سرچشمه علوم و کمالات، فروزان نگه داشته شود.

محسن افشارچی

استاندار زنجان

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha