شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
سرهنگ اسماعیل کشمیری

حوزه/ سرهنگ کشمیری به زائران بیت الله الحرام توصیه کرد که به قوانین کشورعربستان احترام بگذارند و از بردن برخی داروهای گیاهی همچون شیرین بیان به سرزمین وحی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سرهنگ اسماعیل کشمیری، فرمانده پلیس فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، ضمن سخنانی در همایش توجیهی- آموزشی زائران حج تمتع استان تهران به زائران بیت الله الحرام توصیه کرد که به قوانین کشور عربستان احترام بگذارند و از بردن برخی داروهای گیاهی همچون شیرین بیان به سرزمین وحی خودداری کنند.

وی افزود: مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشور عربستان ممنوع است.

سرهنگ کشمیری در ادامه با اشاره به این که عربستان قوانین سختگیرانه ای در خصوص مواد مخدر دارد، گفت: ما در گیت های فرودگاه نظارت سختگیرانه ای خواهیم داشت و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر را نخواهیم داد.

وی اظهار کرد: طبق ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، وی در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع الخروج خواهد بود.

فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) در ادامه از زائران خواست که با نصب سامانه پلیس من از وضعیت مالیاتی خود اطلاع یابند تا در زمان خروج از کشور مشکل مالیاتی نداشته باشند.

سرهنگ کشمیری در پایان به مدیران کاروان و زائران توصیه کرد که مراسم بدرقه را در مساجد و حسینیه ها انجام دهند و محدودیت های فرودگاهی را در نظر بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha