دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
کد خبر: 1155216
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
دانشگاه پیام نور

حوزه/ به مناسبت هفته پاسداشت معلم و استاد، ۲۴۰ نفر از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان بوشهر امروز مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به مناسبت هفته پاسداشت معلم و استاد، ۲۴۰ نفر از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان بوشهر امروز مورد تجلیل قرار گرفتند.

محمد چمکوری در آیین تجلیل از استادان این مرکز آموزش عالی با تبریک روز معلم و استاد به نقش شهید مطهری در تربیت نسل انقلابی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم ادامه دهنده راه این استاد بزرگ باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر با بیان اینکه معلم و استاد همواره به‌عنوان پیشران علم و اخلاق نقش به‌سزایی در تربیت نیروی انسانی یک جامعه دارند گفت: جامعه فرهیخته و پیشرفته با تلاش معلم و استاد محقق می‌شود و در این راستا بزرگترین هدیه برای یک معلم رشد و موفقیت علمی شاگردان است.

وی با بیان اینکه معلمان و استادان دانشگاه‌ها حق بزرگی بر گردن آحاد جامعه دارند گفت: توسعه و پیشرفت جامعه بدون معلم و استاد امکان‌پذیر نیست و در این راستا خدمات و زحمات معلمان و استادان بر هیچ کس پوشیده نیست.

جایگاه معلم و استاد همانند انبیاء الهی است

حجت‌الاسلام حسین حاجیانی با تشریح علم و تعلیم و تربیت در اسلام اظهار داشت: دین مبین اسلام توجه ویژه‌ای به فراگیری علم، دانش و پژوهش دارد و در این راستا جایگاه معلم و استاد همانند انبیاء الهی معرفی کرده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان بوشهر، وظیفه اصلی اساتید را زدودن جهل از جامعه دانست و افزود: کسی که جهل را از جامعه می‌زداید، یکپارچه نور و این نور است که چراغی روشن فراروی نسل آینده قرار می‌دهد.

پیگیری حقوق عامه وظیفه دادگستری و دستگاه قضایی است

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر هم با گرامیداشت هفته معلم و استاد و قدردانی از خدمات این مجموعه تصریح کرد: معلم و استاد از جایگاه مهم و ویژه‌ای در عرصه توسعه جامعه برعهده دارد.

وی با تجلیل از منزلت و مقام استاد و معلم یکی از رسالت‌های مهم دادگستری استان بوشهر را پیگیری حقوق عامه دانست و افزود: آنچه به‌عنوان حقوق عامه در جامعه مطرح است پیگیری آن وظیفه دادگستری و دستگاه قضایی است.

مهرانگیز با بیان اینکه دادگستری استان بوشهر توجه ویژه‌ای برای تحقق حقوق عامه دارد اضافه کرد: یکی از موارد مهم در حقوق عامه در عرصه مسائل دانشجویی است که دانشجویان می‌توانند مطالبات خود را به دستگاه قضایی درمیان بگذارند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تأکید بر توجه به رفع مشکلات دانشجویی گفت: احقاق حقوق عامه در عرصه دانشجویی یکی از رسالت‌های مهم دستگاه قضایی است و در تحقق مطالبات دانشجویان از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

در این مراسم بیش از ۲۴۰ نفر از اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه پیام نور استان بوشهر تجلیل شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha