یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
طاهره فامیل خلیلی

حوزه / فامیل خلیلی گفت: با توجه به نزدیک شدن به سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، جشن‌ها، رویدادها و برنامه‌های فرهنگی در راستای تکریم دختران استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، طاهره فامیل خلیلی مسئول نهضت پیشرفت بانوان همدان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مناسبت روز دختر در شهرستان‌های ۹گانه استان، برنامه‌ها و رویدادهای جذاب فرهنگی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: امسال سومین سالی است که با هم‌افزایی میان مجموعه‌های فرهنگی، سلسله جشن‌های «ماهدخت» را در همه شهرستان‌ها استان همدان برگزار می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این جشن‌ها، تکریم جایگاه والای دختران در خانواده و اجتماع و فرهنگ سازی در خصوص این موضوع می‌باشد، گفت: در نگاه خداوند و ائمه اطهار(ع) دختران هدیه و برکتی از جانب خداوند هستند که به واسطه قدم گذاشتن آنها در هر خانواده‌ای، پدر و مادر مستحق دریافت پاداش و بهشت می‌شوند و حتی برای تربیت خوب آنها آمرزیده می‌شوند.

فامیل خلیلی با بیان اینکه تکریم دختران منجر به افزایش عزت نفس و شکل گیری صحیح هویت دخترانه می‌شود، یادآور شد: این مهم در ایجاد جامعه‌ای با حضور بانوان بالنده، با حیا و با نشاط بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به هم‌افزایی موجود در بین مجموعه‌های فرهنگی، ابراز کرد: این جشن‌ها همه ساله با حمایت ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها، ستادها و بنیاد نوجوان، اداره آموزش و پرورش، اداره ارشاد اسلامی، جامعه القرآن، فرمانداری، کانون پرورش فکری، مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی برگزار می‌شود.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان همدان، با بیان اینکه این برنامه‌ها از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه‌های این ایام عبارتند از:

برگزاری حداقل یک جشن بزرگ با عنوان ماهدخت در سالن‌ها و پارک‌های بزرگ شهر

برگزاری رویدادهای فرهنگی «دختران حاج قاسم»

تجلیل از دختران برگزیده و شاخص فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی و کارآفرین در محلات

برگزاری بازارچه خود اشتغالی دختران و بانوان

برگزاری مسابقه و پویش حرف آوردی‌های همدان با عنوان «فردامون»

پیگیری دیدار دختران برگزیده با امامان جمعه شهرستان‌ها در دهه کرامت

برگزاری طرح کافه گفت‌وگو در اماکن عمومی و در کافه رفیقانه با حضور دختران

معرفی دختران برگزیده به صدا وسیما

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha